۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 85082151
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

حماسه حضور شیعه و سنی سرزمین نخل و آفتاب در راهپیمایی روز قدس

زاهدان- ایرنا- شیعه و سنی سرزمین نخل و آفتاب همزمان با سراسر کشور در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور حضور حماسی و عزت آفرین خود در شهرهای سیستان و بلوچستان در دفاع از آرمان‌ های قدس شریف برگ زرین دیگری در تاریخ جریان مقاومت اسلامی را به ثبت رساندند.

به گزارش ایرنا، مردم روزه دار و همیشه در صحنه شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان در صفوف به هم فشرده با فریاد "مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا" انزجار خود را از جنایات آمریکای جنایتکار و صهونیست‌های خونخوار و کودک کش اعلام کردند.
به همین مناسبت مردم همیشه در صحنه شیعه و سنی زاهدان بار دیگر باحضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس، برگ زرینی بر تاریخ افتخارات مردم ولایتمدار این خطه از ایران اسلامی رقم زدند.
مردم روزه دار پایتخت وحدت اسلامی با سر دادن فریاد مرگ بر اسرائیل، صحنه‌ای دیگر را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با جنایات رژیم اشغالگر قدس و حامیان آنان ثبت کردند.
مردم قهرمان سیستان و بلوچستان نشان دادند که همچنان به رغم توطئه های استکبار جهانی و غاصبان رژیم صهیونیستی گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و وظایف دینی، انسانی و انقلابی خود را با درک شرایط جهانی و منطقه‌ای به خوبی انجام می دهند.

حمل انواع پوستر، تراکت و شعارهایی با مضمون حمایت از آرمان قدس شریف بر جذابیت‌های راهپیمایی مردم زاهدان افزوده بود، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ایستگاه نقاشی و اهدای کتاب به کودکان از دیگر برنامه‌های جنبی این آئین بود.

مرگ بر آمریکا، محور هر جنایتی آمریکا، آزادی فلسطین خواسته مسلمین است، نابودی اسرائیل خواسته ملت ماست، حامی هر تروریست آمریکا و صهیونیست، نابودی اسرائیل حتمی است، از شعارهایی بود که راهپیمایان در زاهدان سر دادند.

دست نوشته‌های مطیع امر رهبریم ، قدس پایتخت ابدی فلسطین، فریاد ملت ما مرگ بر اسرائیل و شعارهای دیگر بود که در بین راهپیمایی کنندگان زاهدانی به وفور دیده می‌شد.

مردم همیشه در صحنه شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس یک بار دیگر حمایت و پشتیبانی خود از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کردند

بدون شک تعیین کننده نهایی ملت فلسطین است و هر یک از کسانی که امروز در مسایل فلسطین مسوولیتی را بر عهده گرفته‌اند، خط سازش را در پیش بگیرند، مطرود مردم ستم دیده از ظلم صهیونیست ها خواهند شد.
امروز ایران اسلامی در خط مقدم حمایت از آرمان فلسطین است و به همین سبب لابی صهیونیستی تلاش گسترده‌ای را برای فشار بر ایران از طرق مختلف بویژه اعمال تحریم‌های گسترده که نمونه آن به تازگی در کنگره آمریکا به تصویب رسیده است، آغاز کرده است.
جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه‌ها و تعالیم اسلامی حمایت از مظلومان فلسطین را یک وظیفه شرعی برای خود می داند و برخی بی تدبیری‌ها و درک دست نداشتن نسبت به شرایط منطقه، او را از ادامه این مسیر با عزت منصرف نخواهد کرد.

بدون تردید حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس موجب انزوای رژیم صهیونیستی شده و باعث خواهد شد به بازنگری سیاست‌های غلط خود بپردازد.

ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) در نامگذاری روز جهانی قدس تحولات بزرگی را در معادله رویارویی با رژیم غاصب صهیونیستی در سطح منطقه و جهان اسلام پدید آورد به طوریکه مسیری نو در صحنه مبارزه با رژیم اشغالگر قدس را نمایان کرد.
به گفته کارشناسان دور اندیشی و ابتکار هوشمندانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی در نامگذاری این روز سبب جهانی شدن آرمان های فلسطین و تنزل و تضعیف رژیم صهیونیستی با وجود تمام تلاش های استکبار برای در امان ماندن این رژیم اشغالگر شده است.
مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همچون دیگر آزادیخواهان جهان بویژه مسلمان و مردم انقلابی ایران اسلامی با حضور به یادماندنی در راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه بزرگ رقم خواهند زد.

فلسطین محور وحدت جهان اسلام

یکی از شهروندان اهل سنت زاهدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: آخربن جمعه ماه مبارک رمضان حضور در راهپیمایی و اجتماع گسترده در حمایت از قدس، صهیونیست‌ها را بیشتر ناامید و فلسطینی‌ها را بیش از پیش حمایت می‌کند.

محمد هاشم زهی افزود: بیت المقدس قبله اول مسلمانان و مسجد الاقصی یکی از سه مسجدی است که نبی مکرم اسلام (ص) بر قداست آن اشاره فرموده است بنابراین برای صیانت از قداست این مسجد و این سرزمین مسلمانان باید همچون سال‌های گذشته در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور حداکثری داشته باشند.

وی ادامه داد: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس سبب بیدار شدن وجدان های بیدار و معرفی بیشتر چهره واقعی رژیم متجاور و غاصب صهیونیستی به دنیا و آزادیخواهان می‌شود.

یکی از بانوان حاضر در راهپیمایی شهر زاهدان نیز گفت: ما در این راهپیمایی حضور پیدا کردیم تا بار دیگر نشان دهیم حضور فعالانه مردم در این راهپیمایی موجب دلگرمی هرچه بیشتر مسلمانان ساکن در فلسطین اشغالی، محرومان، ستمدیدگان عالم و مایه عزت اسلام می شود.

زهرا کیخا ادامه داد: مردم شیعه و سنی همواره با حضور پر شور در راهپیمایی روز قدس جواب محکمی به دشمنان می دهند.

شرکت مردم مومن و روزه ‌دار در مراسم روز قدس به استکبار و ابرقدرت ‌های جهان می‌فهماند که مسلمانان هرگز از آرمان‌های والا و اصیل اسلامی خود دست بر نخواهند داشت

وی افزود: هدف امام راحل(ره) با نامگذاری این روز بنام روز جهانی قدس بیداری مسلمانان در برابر ظلم و ستم و رهایی از استکبار جهانی بود.

یکی دیگر از شهروندان کهنسال زاهدانی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت مردم مومن و روزه ‌دار در مراسم روز قدس به استکبار و ابرقدرت ‌های جهان می‌فهماند که مسلمانان هرگز از آرمان‌های والا و اصیل اسلامی خود دست بر نخواهند داشت.

عبدالمجید شه بخش افزود: همه ملت‌ها و حکومت‌های اسلامی باید این روز را گرامی داشته و با آگاه سازی نسل امروز از شرارت‌ها و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، مانع فراموشی مظلومیت مردم این سرزمین شوند.

وی تاکید کرد: من همه ساله در کنار سایر مردم استان در این راهپیمایی شرکت می کنم چرا که اعتقاد دارم باید به خاطر حمایت از بیداری اسلامی در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و پشتیبانی خود از مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه را پررنگ به نمایش بگذاریم.

یکی از معلمان زاهدانی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: امروز رژیم صهیونیستی برای کمرنگ کردن اولویت قدس برای مسلمانان، تلاش می‌کند علاوه بر حذف محور مقاومت، کشورهای اسلامی را درگیر جنگ‌های فرقه‌ای و داخلی کند تا برادر کشی دیگر مجالی برای مبارزه با اصلی ترین دشمن مسلمانان و آزادی خواهان جهان باقی نگذارد.

خدیجه میر بلوچزهی افزود: مساله فلسطین یکی از اصلی‌ترین محورهای وحدت مسلمانان اعم‌ از شیعه و سُنی هست برای همین است که هر ساله شاهد هستیم شهروندان استان بدون توجه به مسایل مذهبی و با تکیه بر شعور دینی در حمایت از مردم فلسطین حضور پر رنگ دارند.

رژیم صهیونیستی در منفعل ترین و شکننده‌ترین وضعیت خود قرار دارد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز رژیم صهیونیستی در منفعل‌ترین و شکننده‌ترین وضعیت خود قرار دارد و بحران داخلی درون این رژیم را فراگرفته و افکار عمومی جهانی و همچنین نهادهای حقوق بشری مستقل دنیا از آنها به عنوان رژیمی جنایت کار و کودک کش یاد می‌کنند.

مجتبی شجاعی اظهارداشت: تدبیر اعلام روز جهانی قدس از سوی امام راحل (ره)، بحران اشغال فلسطین را در رأس مسائل جهان اسلام معرفی کرد.
وی بیان کرد: امام راحل از همه مسلمانان و مستضعفان جهان خواست تا با کمک یکدیگر به یاری خواهران و برادران خود در فلسطین بشتابند تا رژیم غاصب صهیونیستی نتواند به اشغال سرزمین‌های فلسطینی ادامه دهد و ملت فلسطین را تضعیف کرده و از پای درآورد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مساله فلسطین هم بُعد اسلامی دارد و هم بُعد حقوق بشری و قطعا در جهان اسلام امکان ایجاد یک بسیج عمومی برای آزاد سازی فلسطین و شهر بیت المقدس و حرم شریف قدس و مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست اسلام وجود دارد.
وی ادامه داد: بی‌گمان، انسجام اسلامی بویژه در شرایط کنونی، ضرورتی انکارناپذیر در جهان اسلام است در این میان، مساله فلسطین و آزادی قدس شریف از جمله نقاط اشتراکی هست که می‌تواند محور وحدت و انسجام اسلامی باشد.

راهپیمایی روز قدس به عنوان نماد دفاع از حریت و عدالت‌ همواره مورد حمایت آزادگان عالم قرار داشته و با گذشت زمان، نه تنها فراموش سپرده نشده بلکه سال به سال بر عظمت و گستردگی آن افزوده شده است

شجاعی تصریح کرد: راهپیمایی روز قدس به عنوان نماد دفاع از حریت و عدالت‌ همواره مورد حمایت آزادگان عالم قرار داشته و با گذشت زمان، نه تنها فراموش سپرده نشده بلکه سال به سال بر عظمت و گستردگی آن افزوده شده است.
وی تصریح کرد: مسلمانان همراه با آزادیخواهان جهان در این روز به صورت متحد و یکپارچه حقانیت ملت فلسطین و مقاومت را فریاد می‌زنند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: شکی نیست که مقاومت تنها راه موثر در مقابل زیاده‌خواهی صهیونیست‌هاست و ملت فلسطین که بیش از همه از روند به اصطلاح مذاکرات و قراردادهای تحمیلی خسارت دیده، با ناامید شدن از اقدامات سازشکارانه، اینک احقاق حقوق غصب شده خود را در گرو مقاومت می‌داند و همه مسلمانان و آزادیخواهان وظیفه دارند به هر شکل ممکن از آنان حمایت کنند.

بیشتر بخوانید:

امام جمعه زاهدان: روز جهانی قدس نماد یکپارچگی و انسجام جهان اسلام است

قدس، روز برائت و اعلام نفرت عمومی مسلمانان از رژیم اشغالگر قدس است

خروش شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

حماسه حضور شیعه و سنی سرزمین نخل و آفتاب در راهپیمایی روز قدس

رژیم کودک کش صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار دارد

نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی گفت: : شواهد گوناگون سیاسی و منطقه‌ای همه حاکی از آن است که رژیم اشغالگر و جعلی اسرائیل در سراشیبی سقوط و فروپاشی قرار دارد و انشاءالله در آینده‌ای نزدیک نابودی این رژیم غاصب را جشن خواهیم گرفت.

حبیب الله دهمرده اظهارداشت: روز جهانی قدس ابتکار راهبردی و ماندگار حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه است که با بینش عمیق و حکمت الهی اجازه نداداندیشه و راه آزادسازی پاره تن جهان اسلام، فلسطین عزیز از یاد و خاطره مسلمانان جهان فراموش شود.
وی بیان کرد: امروزه به حمد الهی جبهه مقاومت از هر روز قوی‌تر و پویاتر و جبهه کفر و استکبار از هر روز ضعیف‌تر است و به همین دلیل، امسال در روز قدس، شعار مرگ بر اسرائیل را کوبنده‌تر و رساتر از هر سال فریاد می‌کنیم و حمایت همه جانبه خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌داریم.
نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: از آحاد ملت شریف و همیشه در صحنه ایران و امت اسلام برای حضور در راهپیمایی شکوهمند و دشمن شکن روز قدس دعوت می‌کنیم که اتحاد و همبستگی خودشان را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کنند.

رژیم صهیونیستی روی آرامش را نخواهد دید
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه سنت خداوندی پیروزی‌ ایمان و حق است بیان کرد: امروز با وجود گذشت چند دهه از توطئه استکبار مبنی بر اشغال سرزمین فلسطینیان و آوارگی ملت مظلوم این دیار اما شاهد آن هستیم که به یُمن تدبیر حضرت امام خمینی(ره)مبنی بر نامگذاری روز جهانی قدس و نیز انتفاضه مردم فلسطین همراه با حمایت‌های معنوی و سیاسی آزادگان دنیا؛ رژیم کودک کش اسرائیل تاکنون روی آرامش را به خود ندیده و نخواهد دید.
حسینعلی شهریاری گفت: از مردم ولایتمدار و فهیم و روزه‌داران دعوت می‌شود تا کما فی السابق و همگام با همه آزادگان جهان و با شرکت و حضورشان در راهپیمائی روز جهانی قدس نفرت و انزجار همیشگی خود را نسبت به رژیم کودک کش صهیونیستی و حامیان باطلش اعلام کنند.

به گزارش ایرنا روز جهانی قدس، توسط امام خمینی(ره) به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شد؛ امام خمینی، ۱۳ رمضان ۱۳۹۹قمری مصادف با ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ شمسی در پیامی خطاب به مسلمانان ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامیدند و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواستند که برای کوتاه کردن دست رژیم اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند، پیام امام خمینی(ره) در واکنش به حمله نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و همچنین بمباران جنوب لبنان صادر شد.

امروز جمعه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ مصادف با ۲۳ رمضان ۱۴۴۴ مردم ایران و جهان در لبیک به ندای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای چهل و چهارمین سال پیاپی در شهرهای جهان به خیابان‌ها خواهند آمد و نابودی رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی را که در سراشیبی سقوط قرار دارد و چند قدم دیگر تا محو شدن نام این رژیم نژادپرست از صفحه روزگار باقی نمانده را فریاد خواهند زد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha