۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹
کد خبر: 85082372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع چین به مسکو سفر می کند

۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹
کد خبر: 85082372
وزیر دفاع چین به مسکو سفر می کند

تهران- ایرنا- «لی شانگفو» وزیر دفاع چین طی روزهای ۱۶ تا ۱۹ ماه آوریل (یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری) به منظور دیدار و گفت و گو با همتای روسی خود به مسکو سفر خواهد کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، شبکه خبری تلویزیونی جهانی چین گزارش داد که لی شانگفو وزیر دفاع این کشور برای دیدار با همتای روسی خود هفته جاری به مسکو سفر خواهد کرد.

در هفته‌های اخیر تلاش‌های دیپلماتیک برای ایفای نقش چین در پایان دادن به جنگ در اوکراین شدت گرفته است.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری اعلام کرد موضع چین در بحران اوکراین شفاف و مشخص است. کمی پیش تر مواضع چین پیرامون حل و فصل سیاسی در جنگ اوکراین منتشر شد که ۱۲ اصل از جمله احترام به حق مشروع و حاکمیت تمامی کشورها، رها کردن ذهنیت جنگ سرد، توقف خصومت ها و از سرگیری مذاکرات صلح را دربرداشت.

وی افزود: موضع محوری پیشبرد مذاکرات صلح است. چین از همه تلاش های راهگشا برای حل و فصل سیاسی جنگ اوکراین استقبال و حمایت می کند و آمادگی همکاری با برزیل و سایر کشورهای جامعه جهانی برای برون رفت از این بحران را دارد تا نقشی سازنده در حل و فصل جنگ اوکراین داشته باشد.

ایمانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه نیز که هفته گذشته به همراه رئیس کمیسیون اروپا سفری جنجالی به پکن داشت و اظهاراتش با واکنش‌های متفاوتی همراه بود، خواستار استفاده از نفوذ چین بر روسیه برای حل این بحران شد.

آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان نیز که امروز در پکن با همتای خود دیدار کرده است، تصریح کرد: هیچ کشور دیگری به اندازه چین بر روسیه نفوذ ندارد و لذا چین می‌تواند از روسیه بخواهد تا جنگ را در اوکراین متوقف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha