۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۵:۳۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85082946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقدیر رهبر جنبش انصارالله از یمنی‌ها/ تاکید بر ادامه روند مبادله اسیران

تهران - ایرنا - رهبر جنبش انصارالله  از مردم یمن بخاطر حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرهای مختلف این کشور قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله جمعه شب در سخنرانی خود به مناسبت ماه مبارک رمضان حضور گسترده یمنی‌ها در راهپیمایی روز جهانی قدس را بیانگر، ایمان، آگاهی و موضع ثابت آن‌ها در روز جهانی قدس دانست.

پایتخت و دیگر شهرهای یمن روز جمعه میزبان راهپیمایی بزرگ و باشکوه روز جهانی قدس بود و حاضران در این راهپیمایی طی بیانیه پایانی بر محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت خود از ملت فلسطین تاکید کرد.

شبکه المسیره گزارش داد ملت یمن در ده‌ها میدان شهر صنعا و ۱۴ استان دیگر این کشور به مناسبت روز جهانی قدس راهپیمایی برگزار کردند.

صنعاء روز جمعه در خیابان «الستین» شمالی میزبان راهپیمایی روز جهانی قدس و شاهد حضور بی‌سابقه اهالی این شهر بود.

شهروندان یمنی با برافراشتن پرچم فلسطین و یمن شعارهایی را علیه رژیم غاصب صهیونیستی سر دادند و همچنین پرچم این رژیم جنایتکار را به آتش کشیدند.

شهروندان یمنی در پایان این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: مسئله فلسطین مسئله محوری امت عربی و اسلامی و خط مقدم اولویت‌های اعتقادی و انسانی آن است و فلسطین قطب نمای درستی است که این امت به سوی آن می‌چرخند و دشمن هر چه تلاش کند جهت قطب نمای دشمنی را از خود منحرف کند، ناکام خواهد ماند.

روند آزادی اسیران تا پایان ادامه یابد

رهبر جنبش انصارالله یمن در بخشی از سخنان خود به آزادی تعدادی از اسیران یمن اشاره کرد و افزود: من خداوند سبحان را بخاطر نعمت بزرگ آزادی این دسته از اسیران حمد و سپاس می‌گویم و ان شاء الله روند مبادله اسیران تا تکمیل شدن، ادامه یابد.

رهبر انصارالله از یمنی‌ها قدردانی کرد

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» آزادی این اسیران را به آن‌ها و خانواده‌هایشان تبریک گفت و به سایر خانواده‌های اسیران اطمینان داد که کار برای تکمیل عملیات مبادله اسیران تا پایان آزادی همه اسیران ادامه یابد.

منابع خبری دیروز (جمعه) از فرود هواپیمای حامل ۱۲۵ اسیر جنبش انصارالله یمن در فرودگاه صنعا خبر دادند.

به گزارش تلویزیون العربی، این هواپیما از مبدا عدن به صنعا رسید و در فرودگاه این شهر به زمین نشست.

همچنین یک هواپیمای هلال احمر یمن نیز از فرودگاه صنعا به عدن رفت تا ۳۵ اسیر ائتلاف عربی را در قالب تبادل اسرای دو طرف تحویل دهد.

پیشتر رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن از آغاز عملیات مبادله ۸۸۷ اسیر جنگی از روز جمعه خبر داد.

پیشتر قرار بود عملیات مبادله اسیران جنگ یمن ۱۹ ماه مبارک رمضان انجام شود اما بر اساس اعلام کمیته بین المللی صلیب سرخ به دلیل‌عدم آمادگی متجاوزان در جبهه «مأرب»، اجرای توافق تبادل اسرا به تعویق افتاد.

مذاکرات در مورد پرونده اسیران جنگ یمن در ۲۰ مارس گذشته در سوئیس پایان یافت و توافق شد طی یک عملیات ۷۰۶ اسیر از انصارالله و ۱۸۱ اسیر از طرف مقابل از جمله سعودی‌ها و سودانی‌ها آزاد شوند و یک دور مذاکرات دیگر بعد از ماه رمضان برای تکمیل اجرای بقیه توافقات انجام شود.

پیشتر نیز تعدادی از اسرای ارتش یمن و نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری این کشور در چند مرحله از طریق واسطه‌های محلی آزاد شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha