۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 85083427
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۱ مرکز خرید تضمینی گندم در سیستان و بلوچستان ایجاد شد

زاهدان- ایرنا-معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا کنون ۱۸۰۰ هکتار از گندمزارهای استان برداشت شده است گفت: امسال ۱۱ مرکز خرید مسوول خرید گندم از گندمکاران منطقه هستند.

امان اله طوقی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در سال زراعی جاری ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است.
وی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت و مشارکت کشاورزان ۲۹ هزار هکتار معادل ۹۱ درصد از گندمزارهای سیستان وبلوچستان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیمه اراضی گندم امسال نسبت به سال گذشته ۲ برابر رشد داشته و کشاورزان ۲۰هزار هکتار از گندمزارهای خود را بیمه کرده‌اند.
وی بیان کرد: شروع کار برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان با ۱۹ دستگاه کمباین آغاز شده و بتدریج تا ۶۰ دستگاه کمباین کار برداشت ادامه خواهد یافت.

طوقی اظهارداشت: تاکنون کشاورزان این استان پنج هزار و ۴۰۰ تن گندم برداشت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی جنوب سیستان و بلوچستان عموماً در اوایل فروردین کار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور از مزارع کشاورزی این استان انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کار خرید گندم از بخش پیشین شهرستان راسک آغاز شده و کشاورزان می‌توانند محصول خود را به مراکز خرید از پیش تعیین شده تحویل دهند.

وی بیان کرد: تمامی مراکز خرید گندم در سیستان و بلوچستان با آمادگی کامل و رعایت تمامی موازین و پروتکل‌های بهداشتی آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستند و کشاورزان هیچ‌گونه دغدغه‌ای در این خصوص نخواهند داشت.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha