۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۰۹
کد خبرنگار: 5427
کد خبر: 85083832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهار تورم و رشد تولید با حمایت از دانش بنیان‌ها محقق می‌شود

قزوین-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر حمایت از حوزه دانش بنیان گفت: تحقق شعار سال با بهره مندی و حمایت از طرح های دانش بنیان در حوزه کشاورزی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین عطایی بعدازظهر شنبه در نشست هم اندیشی استاندار قزوین با نخبگان، تولید کنندگان برتر، تشکل ها و فعالین بخش کشاورزی که در سالن باغستان جهادکشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بخش کشاورزی استان قزوین با بیش از چهار و نیم میلیون تن تولیدات کشاورزی در ۴۸۹ هزار هکتار اراضی، فرصت ویژه ای برای قزوین به ارمغان آورده و استان را در رتبه‌های اول تا ششم در تولید ۱۶ نوع محصول کشاورزی قرار داده است.
وی ادامه داد: دشت قزوین آغاز گر کشاورزی نوین در منطقه است و با توجه به ظرفیت های ویژه و حضور تولیدکنندگان و کشاورزان فعال و در نظر گرفتن بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ و احیای این دشت حاصلخیز، می توان در توسعه کشاورزی و تامین مواد غذایی کشور موثر عمل کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: با بررسی شعار های سال از سال ۱۳۸۰ که توسط مقام معظم رهبری اعلام می شود، به این نکته می رسیم که بیش از ۱۲ مورد از شعارهای سال مرتبط با حوزه کشاورزی است و مقام معظم رهبری چشم اندازهای سال در بخش های تولیدی، اقتصادی و فرهنگی کشور را در یک شعار کوچک در ابتدای سال اعلام می کنند.
وی افزود: جهاد کشاورزی در سال جاری همچون گذشته برای حفظ و احیای دشت قزوین تلاش خواهد کرد و باید هشدار داد اگر همت جمعی برای حفظ دشت قزوین شکل نگیرد و در این زمینه کوتاهی شود، این دشت و دستاوردهای آن از بین خواهد رفت.
عطایی تصریح کرد: مهار تورم و رشد تولید به واسطه تولید دانش بنیان محقق می شود چرا که همه این فعالیت ها وابسته به هم بوده و همدیگر را پوشش می دهد.
وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی قزوین، شعار سال را در اولویت برنامه های خود قرار داده است،افزود: اگر به همدیگر کمک کنیم و گره های ذهنی و مشکلاتی را که وجود دارد رو در رو و دوستانه مطرح کنیم بدون شک بسیاری از مشکلات ما در حوزه تولید و کشاورزی حل خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: توسعه گلخانه ها، توسعه کشاورزی و افزایش تولیدات گیاهی در سال جاری از مهمترین اولویت های مجموعه محسوب می شود و در حوزه تولیدات دام و طیور نیز با هدف افزایش بهره وری در تولید در زمینه تولید شیر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، جوجه ریزی و فعال کردن واحدهای نیمه فعال با همکاری تولیدکنندگان و بخش خصوصی و پشتیبانی مدیران استان تلاش خواهیم کرد.
عطایی با اشاره به برنامه‌های حوزه بازرگانی نیز گفت: افزایش ظرفیت بارانداز ها، بهره گیری از مشارکت تولید کنندگان و بازرگانان و هوشمند سازی نظارت ها در سال جاری اجرا خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی به لحاظ کمی با مشکلاتی روبرو هستیم گفت: برای حل این موضوع می‌توان از ظرفیت فرمانداری ها و بخشداری ها و تشکیل شورای کشاورزی در شهرستان ها استفاده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha