۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۴۴
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85083856
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش های سنگین اخیر لرستان آسیبی به ابنیه تاریخی وارد نکرد

خرم آباد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: بارش های سیل آسا اخیری که در نقاط مختلف استان رخ داد هیچ آسیبی به ابنیه تاریخی استان وارد نکرد. 

عطا حسن پور روز شنبه در این خصوص در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سامانه بارشی اخیر، موجب نگرانی دوستداران میراث کهن لرستان شد که بررسی‌های میدانی حاکی از عدم خسارت به این ابنیه دارد.
وی گفت: لرستان با دارا بودن بیش از یک‌صد پل تاریخی به‌عنوان سرزمین پل‌های تاریخی شناخته شده و قرار گرفتن این پل‌ها در مسیر رودخانه‌ها و بالا آمدن آب در پی بارش شدید باران، این بناها را در معرض خطر سیلاب قرار داده است.
حسن پور بیان کرد: این بارش‌ها موجب مسدود شدن مسیر دسترسی برخی از نقاط گردشگری استان ازجمله آبشارهای بیشه و نوژیان خرم‌آباد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گرشگری و صنایع دستی لرستان یادآور شد: تیم‌های کارشناسی اداره‌ کل نیز گشت‌های نظارتی خود را برای خسارت احتمالی به تاسیسات گردشگری در دستور کار قرار داده‌اند.

بارندگی های اواخر هفته گذشته حدود ۳۶ ساعت در لرستان تداوم داشت و در مناطقی به صورت نقطه ای تا ۱۶۰ میلی‌متر محاسبه شد.

بنا بر گفته، مدیرکل هواشناسی لرستان ؛ میانگین بارندگی سامانه بارشی در استان طی ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه جاری ۶۴ میلی‌متر ثبت شده است.

بهروز مرادپور اظهار کرد: متوسط بارش های اخیر در لرستان ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر پیش بینی شده بود اما میانگین ۶۴ میلی‌متر ثبت شد و در برخی نقاط مانند پاعلم بارش نقطه ای به ۱۷۶ میلی‌متر هم رسید.
وی گفت: در خرم‌آباد ۷۵ میلی‌متر بارش ثبت شد که نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشته است، در بروجرد با ۷۴ میلی‌متر و ۱۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته و کوهدشت با ۳۹ میلی‌متر و ۱۳۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ثبت شده است.

بنا بر گفته مهدی پازوکی مدیر کل مدیریت بحران لرستان با اقدامات پیشگیرانه در کنار همکاری مردم تداوم ، این سامانه بارشی قوی به خوبی و با خسارات کمی پشت سر گذاشته شد . سیل فرودین ۹۸ در لرستان حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت در پی داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha