سمیعی: یامگا به باشگاه اخطار داده/ استقلال پارسال بدهی هم نداشت اما از آسیا حذف شد

تهران- ایرنا- معاون حقوقی باشگاه استقلال معتقد است که حتی نداشتن بدهی هم تضمیمی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیست.

به گزارش ایرنا، فرشید سمیعی سخنگو و معاون حقوقی باشگاه استقلال در حاشیه بازی این تیم با هوادار در هفته بیست و ششم لیگ برتر درباره حذف آبی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا، گفت: صحبت‌های خارج از زمان باعث حذف استقلال در سال گذشته شد. استقلال پارسال بدهی نداشت اما ایرادات مبنی بر مالکیت مشترک و پرداخت بدهی‌ها از حساب بسته، سبب شد تا از ۳۶ آیتمی که برای درجه A بود، ما ۱۵ آیتم را نتوانیم به اصطلاح پاس کنیم و تیم‌های دیگر بیشتر از این تعداد آیتم را نتوانستند پاس کنند. به همین خاطر در حذف یک تیم فقط بحث بدهی نیست و خیلی از مسائل دیگر است.

سمیعی درباره اینکه گفته است همچنان استقلال و پرسپولیس مالکیت مشترک دارند، اظهار داشت: من چنین صحبتی نکرده‌ام و ارتباطی ندارد. این صحبت که یک تیم از الان حذف شود و تیم دیگر مشکلی نخواهد داشت، کذب است. پرونده همه تیم‌ها کنار هم و با هم بعد از ۲۵ خرداد بررسی می‌شود و هیچ تیمی الان حذف نشده است. از نظر قانونی تیمی حذف نشده، ممکن است یک تیم بداند که مدارکش ناقص بوده اما اینکه یک تیم حذف شود و تیمی دیگر بعدا بررسی شود، صحت ندارد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال درباره اخطار کوین یامگا به باشگاه برای پرداخت بدهی‌اش، خاطرنشان کرد: یامگا به باشگاه اخطار داده و امیدوارم به زودی بدهی او پرداخت شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به واگذاری تنها ۱۰درصد از سهام استقلال و پرسپولیس در بورس، این دو تیم همچنان مشکل مالکیت مشترک برای دریافت مجوز حرفه‌ای دارند، گفت: تیم مشخص است که متعلق به دولت است و وقتی تیم‌ها به سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری منتقل می‌شوند، مالک آن وزارت اقتصاد است.

وی درباره پرداخت حقوق عقب افتاده ریکاردو ساپینتو هم اظهار داشت: ساپینتو نهایت همکاری را داشته است و بازیکنان هم با توجه به اینکه درگیر مشکلات مالی بودیم، خیلی خوب جنگیدند و از حیثیت استقلال دفاع کردند. واقعا شرمنده آنها شدیم، امیدواریم در اسرع وقت پس از پرداخت بدهی‌های مهم که در لیست کنفدراسیون فوتبال آسیا است، بدهی‌های آنها هم پرداخت شود.

سمیعی درباره قول یک بانک برای پرداخت بدهی آندزه‌ا استراماچونی هم تصریح کرد: آن بانک قول مساعد داده است مگر اینکه اتفاق نادری پیش بیاید و قولشان عملی نشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha