۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۶
کد خبر: 85084120
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی رفع تصرف شد

اراک - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان سال گذشته رفع تصرف شد.

سرهنگ «حمید ارسلانی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اراضی در قالب ۲۳۵ فقره پرونده با هدف حفاظت و حراست از اراضی ملی و اجرای احکام قضایی از دست متجاوزان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

وی ادامه داد: ۳۳۴ مورد پرونده سال گذشته برای رفع تصرف سه هزار هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان مرکزی تشکیل شد که تاکنون ۵۰ درصد این اراضی از دست متصرفان خارج و رفع تصرف بقیه این اراضی نیز در دستور کار قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های زرندیه، اراک، ساوه و خمین به ترتیب بیشترین اراضی رفع تصرف اراضی ملی را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

ارسلانی اظهار کرد: تصرف اراضی ملی به صورت شخم و ایجاد شیار، ساخت و ساز غیر مجاز و احداث باغ در اراضی ملی انجام شده بود که با شکایت و پیگیری به موقع نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی و با حکم مراجع قضایی از دست متصرفان خارج شد.

وی از اخراج ۴۴ هزار راس دام غیر مجاز از مراتع و اراضی طبیعی استان مرکزی در این مدت خبرداد و گفت: این دام‌ها در قالب ۱۲۴ فقره پرونده از اراضی طبیعی و مراتع استان اخراج شدند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha