هواشناسی خراسان رضوی در خصوص کاهش محسوس دمای هوا هشدار صادر کرد+فیلم

مشهد- ایرنا- مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص کاهش محسوس دمای هوا به ویژه در نواحی سردسیر این استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی، در این اطلاعیه آمده است: طبق تحلیل نقشه های پیش یابی این استان از اواخر وقت امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۲، تحت تاثیر جریانات به نسبت سرد شمالی قرار خواهد گرفت.

بر طبق این اطلاعیه، اوایل وقت سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی به صفر و کمتر از صفر درجه خواهد رسید.

"همچنین این وضعیت موجب تغییرات گسترده فشار هوا و وزش باد شدید در سطح استان همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید و احتمال بروز خسارت خواهد شد."

بر این اساس، ضریب نفوذ این پدیده تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت و بیشترین تاثیر آن در شهرستان های مشهد، تایباد، خواف، تربت جام، باخرز، رشتخوار، فریمان، بجستان، گناباد، سرخس، سبزوار، زاوه و نیشابور خواهد بود.

سازمان هواشناسی خراسان رضوی همچنین در این اطلاعیه از مردم خواسته است تمهیدات لازم را برای اعمال مدیریت در مصرف منابع انرژی، جلوگیری از ایراد خسارت به محصولات کشاورزی و باغی، تنظیم دمای گلخانه ها، دامداری ها و مرغداری ها اعمال و همچنین به دلیل پدیده وزش باد، از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری کنند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی هم در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: وزش باد در اکثر مناطق خراسان رضوی شدت خواهد گرفت که این پدیده در نواحی جنوبی و غربی با شدت بیشتر و همراه با گرد و خاک و احتمال ورود خسارت خواهد بود.

زهرا آهنگرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:امشب نیز بارش های رگباری در نواحی مرکزی و شرقی با احتمال بروز تگرگ آغاز می شود که کشاورزان و باغداران باید در این خصوص تمهیدات لازم را مد نظر قرار دهند.

وی اضافه کرد:طی شبانه روز گذشته، قوچان و تایباد به ترتیب با منفی یک و ۳۱ درجه سلیسوس سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۵ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:دمای کنونی مشهد ۱۸ درجه سلسیوس است و امروز نیز تا ۲۵ درجه افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha