استاندار کرمان: ذهنیت مثبت ایرانیان از ژاپنی‌ها به توسعه روابط مشترک کمک می‌کند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان ضمن تاکید بر ضرورت توسعه همکاری ها با ژاپن گفت: وجود ذهنیت مثبت از ژاپنی‌ها در کشور ما به توسعه همکاری‌ها کمک می‌کند و مزید بر علت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی فداکار روز یکشنبه در دیدار سفیر ژاپن با وی ضمن نام بردن از خانم بابایی، مادر شهید در ایران به عنوان شخصیتی برجسته افزود: ژاپنی‌ها خاطره بدی از خود نزد مردم ایران برجا نگذاشته اند که این خود یک فرصت برای توسعه همکاری هاست.

وی افزود: برخی کشورها در ایران سابقه برخوردهای نظامی و مشکلات دیگر داشته‌اند اما در مورد کشور ژاپن در ایران ذهنیت منفی وجود ندارد و مردم ایران مشکلی با مردم ژاپن ندارند.

فداکار با تاکید بر اینکه کرمان بزرگترین استان کشور از نظر جغرافیایی است و چند ویژگی مهم دارد تصریح کرد: این استان در حوزه معادن به بهشت معادن کشور مشهور است و برجسته ترین معادن مس، فولاد و کروم را دارد.

وی اظهار داشت: استان کرمان در حوزه کشاورزی چند نقطه برجسته و سه گروه محصول عمده دارد که بیشتر آنها صادراتی هستند.

استاندار کرمان گفت: در شمال استان کرمان محصول پسته، در شرق استان خرما و در جنوب صیفی جات مرغوب تولید می شود و وجود ظرفیت های مختلف در کرمان می تواند دلیل خوبی برای توسعه همکاری های کرمان و ژاپن باشد.

فداکار با تاکید بر اینکه در کرمان امنیت بسیار بالاست و هیچ مشکلی وجود ندارد تاکید کرد: در فرهنگ کرمانی ها به مهمانان خارجی بسیار احترام گذاشته می شود و کرمان مردم بسیار مهمان نواز و خونگرمی دارد که ظرفیت بسیار بزرگی برای گردشگری است.

وی با تاکید بر اینکه کرمان هفت اثر ثبت جهانی گردشگری و نیز شهر جهانی گلیم (روستای دارستان و شهرستان سیرجان به واسطه گلیم شیریکی پیچ) دارد که بسیار ظرفیت بزرگی در زمینه گردشگری است گفت: برخی از مشهورترین آثار تاریخی کرمان شامل ارگ بم و کویر لوت هستند.

فداکار خطاب به سفیر ژاپن گفت: امیدوارم وقت بگذارید و از اماکن تاریخی و دیدنی کرمان دیدن کنید تا علاقه مند شوید و زمینه لازم را فراهم آورید تا هم میهنان شما به ایران و کرمان سفر کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه ارگ قدیم بم بعد از بروز زلزله آسیب جدی دید و دولت ژاپن برای بازسازی ارگ کمک کرد و اخیرا نیز نورپردازی زیبایی در این مکان انجام شده تصریح کرد: مطمئنا اگر از ارگ بم دیدن کنید به گردشگران ژاپنی توصیه خواهید کرد به دیدن از این بنای تاریخی بیایند.

وی با اشاره به شرایط منحصربه فرد گردشگری کرمان و نیز سفر گردشگران خارجی از ملیت های مختلف برای سفر به کرمان از جمله کویرنوردی تصریح کرد: می توانید به آژانس های گردشگری توصیه کنید اول مدیران آژانس ها به کرمان بیایند و اینجا را تجربه کنند بعد گردشگران را به این استان بیاورند.

استاندار کرمان: ذهنیت مثبت ایرانیان از ژاپنی‌ها به توسعه روابط مشترک کمک می‌کند

خدمات رسانی به اتباع

استاندار کرمان در ادامه با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان را اتباع بیگانه تشکیل می دهند گفت: این آمار در برخی از شهرهای استان به ۳۰ درصد می‌رسد که با وجود تحریم‌ها بار زیادی را بر دوش جمهوری اسلامی می‌گذارد.

فداکار ادامه داد: اتباع بیگانه از همه کالاهای یارانه ای ایران چون انرژی و نان همانند ایرانیان استفاده می کنند و بیش از ۲۶ هزار دانش آموز تبعه بیگانه در کرمان مشغول به تحصیل هستند که حداقل بیش از ۱۰۰ مدرسه را به خود اختصاص داده اند و قطعا تایید می کنید هزینه بسیار زیادی را بر دوش سیستم آموزشی گذارده اند.

وی اظهار داشت: از طرفی سیستم بهداشت و درمان ما بشدت به دلیل حضور اتباع بیگانه تحت فشار قرار دارد زیرا این افراد مانند ایرانی ها از خدمات این سیستم استفاده می کنند و در بسیاری از موارد به دلیل اینکه تمکن مالی ندارند به صورت رایگان درمان می شوند.

استاندار کرمان تصریح کرد: وجود ۳۵۰ هزار تبعه بیگانه در این استان معادل جمعیت یک شهرستان بسیار بزرگ است که امیدواریم در این زمینه نیز شاهد کمک های بیشتر نهادهای بین المللی و کشور ژاپن باشیم و بتوان خدمات بهتری با هزینه کمتری به این افراد ارائه کرد.

وی گفت: امیدواریم سازمان بین المللی مهاجرت کمک کند هم افزایی بین کشورهای مختلفی که قصد کمک به مهاجران را دارند شکل بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha