۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85084469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قطعه‌های یک و ۲ طرح چهارخطه جاده دزفول شوشتر معارض دارند

دزفول-ایرنا- معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به حوادث تلخ جاده دزفول - شوشتر گفت: قطعه یک و ۲ طرح چهارخطه این جاده معارضانی دارد که باید به آنها پرداخته شود.

به گزارش ایرنا، امیر احسانیان روز یکشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان، افزود: قطعه سه طرح چهارخطه دزفول - شوشتر زیرنظر راه و شهرسازی دزفول فعال است.
وی تعریض جاده شوشتر را از دغدغه‌های مردم دزفول دانست و ادامه داد: این جاده یکی از جاده‌های مهم و استراتژیک از نظر پدافندی است.
معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به فوت ۲ جوان اهل روستای کهنک در نوروز گفت: این جاده به عنوان یکی از شاخص‌های مهم شهرستان در مصوبات سفر رییس جمهور آمده است و باید پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داد.
وی بر ضرورت اختصاص اعتبار برای جاده شوشتر که از جاده‌های شریانی و خطرناک دزفول است، تاکید کرد و خواستار رفع مشکل معارضان قطعه یک و ۲ شد.

جاده شهر حمزه دزفول نیازمند تعریض است

احسانیان همچنین با اشاره به مشکلات جاده شهر حمزه بخش سردشت دزفول گفت: جاده شهر حمزه برای جلوگیری از حوادث ترافیکی نیازمند تعریض و بهسازی است.

وی افزود: تعریض جاده حمزه یکی از مطالبات جدی اهالی منطقه است زیرا نواقص و کمبودهای موجود باعث وقوع حوادث ترافیکی و خسارت‌های مالی و جانی زیادی شده است.
شهردار شهر حمزه از توابع بخش سردشت دزفول نیز در این باره گفت: هفت کیلومتر از جاده این شهر نیازمند تعریض و بهسازی است.
قاسم سزاری با بیان اینکه در حال حاضر عرض جاده این شهر ۶ متر است، افزود: برای تعریض و بهسازی این جاده افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود: برای تعریض این جاده ۹۸ میلیارد ریال اعتبار توسط راه و شهرسازی اختصاص یافته که تعریض ۲ کیلومتر آن انجام شده است.
شهردار شهر حمزه بیان کرد: تعریض ۲ کیلومتر از این جاده با محوریت شهرداری و به صورت جهادی انجام شده و در مرحله تست است.

تردد خودرو حوالی مجتمع گلباران خطرناک است

معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول همچنین درخصوص مشکلات طرح برج طاووس که در حد گودالی عمیق باقی مانده نیز گفت: طبق پیگیری‌های انجام شده مقرر شد طرح مشاوره‌ای به صورت فوریتی برای رفع مشکلات این طرح ارائه شود.
وی با بیان اینکه احداث مجتمع‌های تجاری باید عارضه سنجی شوند، افزود: پارکینگ گلباران تکمیل است ولی با توجه به استقبال از این مجتمع باید ضمن عارضه سنجی، مردم نیز با پلیس راهنمایی همکاری کنند.
احسانیان با بیان اینکه برای این امر نیوجرسی طراحی شده است، گفت: تردد خودرو حوالی مجتمع تجاری گلباران با توجه به طرح طاووس، خطرناک است و امکان بروز حادثه وجود دارد.
وی افزود: این مجتمع باید افرادی را به عنوان پارکبان معرفی و در محل مجتمع تجاری مستقر کند ضمن اینکه سایر مجتمع‌های تجاری نیز باید اقدام مشابهی انجام دهند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دزفول نیز گفت: قرار شده بود جاده بن جعفر با ترک تشریفات به شهرداری واگذار شود که براساس این سیاست، برخی استانداردها مانند حذف جداکننده باید حذف می‌شدند تا طرح به شهرداری واگذار شود.
ابوذر موحد افزود: اگر طرح تحویل گرفته شد اداره راهداری متولی جداکننده خواهد بود ولی اگر تحویل گرفته نشد باید مناقصه دیگری برگزار و قرارداد جدیدی با پیمانکار بسته شود.
خط کشی ۱۰۰ کیلومتر در محور دزفول
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان دزفول نیز در این نشست اظهار کرد: برای طرح نوروز امسال، ۱۰۰ کیلومتر در محور شهرستان خط کشی شد و خط کشی دزفول به شوش نیز در حال انجام است.
محمدمهدی شریف با بیان اینکه نصب علائم و تابلوهای پلاستیکی و کامپوزیتی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با همکاری مسوولان پلیس‌راه، تقاطع ها را شناسایی و تابلوهایی در مسیر محمد ابن جعفر، شوشتر و آوج تا بنوت نصب کردیم که برای حل تاریکی موثر بود.
وی با اشاره به نصب ۱۱ پایه پل در ورودی چهارراه آوج، سه راهی حمزه و جایگاه سوخت ادامه داد: تیم‌های گشت نوروزی در محل‌های حادثه خیز در سه راهی چغامیش به فضیلی از صبح تا شب مستقر شدند.

رییس پلیس راهور دزفول درخصوص سفرهای نوروزی امسال گفت: این سفرها امسال زودتر و از ۲۵ اسفندماه آغاز شدند و شاهد حجم ترافیک سنگین بودیم.
محمدتدین نژاد افزود: از ۲۵ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ماه هیچ تصادف فوتی در حوزه شهری نداشتیم این در حالی است که سال گذشته شاهد چهار تصادف فوتی در حوزه شهری بودیم.

کاهش ۴۰۰ درصدی تصادفات فوتی در حوزه شهری دزفول

سرهنگ تدین نژاد با اشاره به کاهش ۴۰۰ درصدی تصادف فوتی در نوروز امسال در حوزه شهری دزفول اظهار کرد: اهتمام شهرداری‌ها در رفع نقاط حادثه خیز قابل ستایش است.
وی افزود: ۲ نقطه حادثه خیز در دزفول داشتیم که نقطه حادثه خیز زیباشهر با نصب حدود ۸۰ نیوجرسی ایمن شد.

رئیس پلیس راهور دزفول گفت: نورور امسال مردم همکاری خوبی در حوزه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه رعایت سرعت داشتند.
وی افزود: رعایت اصول رانندگی توسط مردم و حضور همه نهادها باعث شد طرح موفقی در نوروز امسال داشته باشیم که لازم است این روند در کل سال تداوم یابد.
به گزارش ایرنا در این نشست، مصوبه تعیین تکلیف بلوار مبارز آزادگان بررسی شد، طی نشست های قبلی مقرر شده بود میدانی در این مکان احداث شود.

جانشین پلیس‌راه اندیمشک- خرم آباد نیز در این نشست با اشاره به کاهش درصد تصادفات در نوروز امسال از زحمات شورای ترافیک دزفول و شهرداران تابعه بابت تلاش برای کاهش حوادث و رهاسازی ترافیک قدردانی کرد.

سرهنگ احمد حصاری با تاکید بر لزوم رسیدگی به جاده شهر حمزه ادامه داد: برای رفع مشکل جاده شهر حمزه، نواقص جاده شهر حمزه در ۲۲ بند مشخص و گزارش آنها به مسوولان مربوطه از جمله شهرداری و راه و شهرسازی ارسال شدند.

کاهش ۸۰ درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های دزفول

جانشین پلیس‌راه اندیمشک- خرم آباد اظهارکرد: تلاش شبانه روزی پلیس، همکاری مسوولان و مردم باعث شد تصادفات فوتی در طرح نوروزی امسال حدود ۸۰ درصد کاهش یابند.

وی افزود: طی طرح نوروزی، ۲ فقره تصادف منجر به جراحت در جاده محمد ابن جعفر و شهر امام، یک فقره تصادف فوتی در جاده شهر حمزه و ۵۲ تصادف خسارتی اتفاق افتاد.
سرهنگ حصاری به فعالیت شبانه روزی پرسنل پلیس‌راه در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: باید برای آینده برنامه ریزی و نقاط حادثه خیز حوزه استحفاظی پلیس راه اندیمشک - خرم آباد در شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، شوش و شاوور را مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: برای کاهش حوادث ترافیکی، تقاطع اسلام آباد، کهنک یا فضیلی و فیروزآباد بعد از پل کهنک معرفی شدند که کار مطالعاتی این تقاطع‌ها در حال انجام است.
جانشین پلیس‌راه اندیمشک- خرم آباد درخصوص جاده شوشتر نیز اظهار کرد: این جاده بسیار خطرناک و اضافه وزن خودروها بسیار زیاد است که باید مدیران واحدهای ماسه شویی و اداره صنعت و معدن در جلسات حضور یابند و در این زمینه توجیه شوند.
وی درخصوص جاده سیاه منصور نیز گفت: این جاده با حضور دست فروشان ناایمن شده و برخی دست فروشان تا وسط جاده را اشغال کرده‌اند که باید ساماندهی شوند.

سرهنگ حصاری بیان کرد: مخالف کسب و کار دستفروشان نیستیم ولی برای جلوگیری از حوادث ترافیکی باید ساماندهی شوند.

به گزارش ایرنا در این نشست، تردد کامیون‌های سنگین از پمپ بنزین احمدی زیباشهر تا میدان رودبند ممنوع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha