امام جمعه کرمانشاه: اجرای عدالت، تربیت اسلامی را تسهیل می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: یکی از مواردی که تربیت اسلامی را تسهیل می‌کند اجرای عدالت است، چنانچه مقام معظم رهبری خطاب به رییس جمهور اجرای عدالت را لازمه پیشرفت، موفقیت و بسط معنویت در جامعه دانستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» شامگاه یکشنبه در نشست صمیمی و ضیافت افطار دانشجویان نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: یکی از بالاترین برنامه‌های پیامبر اسلام (ص) تربیت مردم است زیرا باید تحت تربیت معصومین (ع) قرار بگیریم تا بتوانیم راز بندگی را یاد بگیریم.
وی در خصوص اهمیت تربیت در جامعه انسانی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده اند من دست پرورده خداوند متعال هستم و علی (ع) تربیت شده دستان من است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: تربیت رکن اصلی پیشرفت جامعه است زیرا اگر خوب تربیت شویم جامعه را می‌توانیم به رستگاری برسانیم، لذا می‌بینیم امام راحل چون تربیت شده مکتب اسلام و قرآن است در سن ۸۰ سالگی انقلاب بزرگ اسلامی را در ایران بوجود می‌آورد.
آیت الله علما تصریح کرد: وصیت نامه امیرالمومنین (ع) خطاب به فرزند بزرگوارشان حضرات حسنین (ع) اول از تقوای الهی سخن به میان می آورد زیرا حضرت معتقد است اگر سرمایه تقوا را داشته باشیم در رأس هستیم.
این استاد حوزه‌های علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: آن چه که ما را در دنیا و آخرت سربلند می‌کند تربیت است لذا جای شکر دارد که جوانان ما بسیار پاک و معصوم هستند چون در پرتو تربیت اسلامی قرار گرفته‌اند.
وی افزود: یکی از مواردی که تربیت را تسهیل می‌کند اجرای عدالت است، چنانچه مقام معظم رهبری خطاب به رییس جمهور اجرای عدالت را لازمه پیشرفت، موفقیت و بسط معنویت در جامعه دانستند.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: جوانان دانشگاهی از خوبان روزگار هستند و شما عزیزان سعی کنید با دین آشنا باشید، زیرا که دین و تربیت اسلامی قدرت دارد و کاری می‌کند که قدرت‌های دنیا در مقابل شما کم بیاورند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارای هفت هزار دانشجو و بیش از ۵۵۰ عضو هیات علمی و ۹ دانشکده است.
این دانشگاه با ۱۷ شرکت دانش بنیان و ۵۰ واحد فناور در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور اول است.
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به لحاظ جذب دانشجوی خارجی پس از دانشگاه تهران در کل کشور جایگاه دوم را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha