۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 85085227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برپایی ضیافت افطاری برای ۵۰۰ نفر از ایتام شهرستان دلفان

خرم آباد - ایرنا - ضیافت افطاری برای ۵۰۰ نفر از ایتام شهرستان دلفان با کمک یکی از خیران و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) دلفان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این ضیافت افطاری با همکاری حاج عباس ایروانی از خیران نیک اندیش برپا شد و مبالغی نیز ماهانه توسط این خیر به حساب تعدادی از ایتام دلفان واریز می شود.

عبدالکریم ریاحی افزود: ۹۵۰ یتیم در شهرستان دلفان توسط کمیته امداد شناسایی شده است که ۸۵۰نفر آنان حامی یابی شده اند و امید می رود در سال جاری با حمایت خیران، ۱۰۰ نفر دیگر از ایتام حامی یابی شوند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۱ میلیارد ریال توسط حامیان و افراد نیکوکار بصورت نقدی و کالا به ایتام دلفان کمک شده است اضافه کرد: ۶۴۶ طرح خودکفایی ویژه مددجویان کمیته امداد دلفان پارسال با پرداخت ۵۵۰میلیارد ریال تسهیلات، اجرایی شده است.

وی افزود: این طرح ها در قالب خود اشتغالی و توان افزایی در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنعت، صنایع دستی و خدمات با هدف اشتغالزایی و تقویت توان اقتصادی مددجویان اجرایی شد.

ریاحی سهمیه طرح های خود اشتغالی کمیته امداد دلفان در سال گذشته را ۶۶۰میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: تاپایان سال ۸۳درصد از تعهد ایجاد اشتغال توسط این نهاد تحقق یافته است و امید می رود این مهم با همکاری بانک ها به صورت کامل محقق شود.

وی یکی از موانع اجرای طرح‌های خود اشتغالی را موضوع ضمانت های بانکی برای پرداخت تسهیلات عنوان کرد و افزود: هر کارآفرین در ازای بکارگیری هر یک از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، یک میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کند.

بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۲۵ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرستان دلفان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha