بیش از ۲۹ هزار حامی از ایتام و محسنین قزوینی حمایت کردند

قزوین- ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: سال گذشته ۲۹ هزار و ۱۰۱ حامی نیکوکار قزوینی با واریز ۳۲ میلیارد و ۳۰۹ میلیون ریال به حساب این نهاد از هفت هزار و ۵۱۶ فرزند یتیم و محسنین حمایت کردند.

همت امانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته در مجموع ۴۷ میلیارد و ۶۳ میلیون تومان کمک مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی اهدا شد که بیش از ۳۲ میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان نقدی و بیش از ۱۴ میلیارد و ۶۳ میلیون تومان غیرنقدی بوده است.

وی اظهار کرد: در این مدت میانگین سرانه ماهیانه حامیان متوسط استانی بیش از ۱۳۴ هزار تومان بود که بیشترین سرانه مربوط به شهرهای الوند، خرمدشت و اقبالیه به ترتیب با ۱۸۴، ۱۷۵ و ۱۷۲ هزار تومان بوده است.

امانی تصریح کرد: سرانه دریافتی فرزندان ایتام و محسنین نیز در استان به طور متوسط بیش از ۵۲۱ هزار تومان بوده که بیشترین متوسط سرانه دریافتی به ترتیب مربوط به قزوین،آبگرم و الموت شرقی با ۷۱۶، ۷۰۴ و ۶۶۸ هزار تومان بوده است.

به گفته این مسوول، هم اکنون یک هزار و ۲۹۰ فرزند یتیم و ۶ هزار و ۲۲۶ فرزند محسنین در استان قزوین وجود دارد و بیشترین فرزند ایتام و محسنین به ترتیب در قزوین، الوند و اقبالیه است.

وی اضافه کرد: حداقل میزان کمک حامیان در طرح اکرام ایتام برای فرزندان معنویشان حداقل ۱۰ هزار تومان است و واریز ارقام بیشتر به انتخاب و اختیار و بنا به نیت نیکوکاران است.

امانی با بیان اینکه بعد از انتخاب فرزند معنوی، شماره کارت آن فرزند به حامی پیامک می‌شود که این پیامک از سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۸ ارسال می‌شود،افزود: همه پیام‌ها برای اطلاع حامیان از وضعیت فرزند معنوی آنها از طریق همین سرشماره انجام می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین افزود: امکان دیدار حامیان با فرزندان معنویشان نیز فراهم است که برای این مهم با رعایت مسائل اجتماعی جهت حفظ کرامت مددجویان و با هماهنگی مددکار انجام می‌شود.

وی یاد آور شد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند برای ثبت نام در طرح اکرام ایتام در استان با شماره ۰۲۸۳۳۳۷۹۵۰۰ و در طارم با شماره ۰۱۳۳۴۶۰۲۲۵۹ تماس بگیرند.

هم اکنون ۶۰ هزار مددجو از کمیته امداد استان قزوین خدمات دریافت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha