۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۵۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85086075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی برای روستاهای فاقد دهیاری تنگستان

بوشهر- ایرنا- فرماندار تنگستان گفت: در نیمه دوم سال گذشته به منظور کاهش محرومیت‌ها و ارائه خدمات بهینه، ۱۵میلیارد ریال اعتبار به ۲۶ روستای این شهرستان که فاقد دهیاری هستند، اختصاص یافت.

احمد لطفی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این اعتبار مصوب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است و برای سیزده پروژه عمرانی شامل آسفالت، پیاده‌روسازی، زیرسازی کوچه و معابر، ساخت دیوار حفاظتی و ایجاد روشنایی در این روستاها هزینه شده است.

وی افزود: افرادی که در روستاهای فاقد دهیاری متقاضی اجرای طرح‌های اقتصادی و تولیدی هستند با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت برای اجرای کسب و کار در روستا حمایت و پشتیبانی می‌شوند.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: در اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی عرضه، تولید و حمایت از مسکن، تحویل اسناد مالکیت رسمی برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان در حال انجام است.

لطفی اضافه کرد: برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه، استفاده از روش‌هایی مانند تهاتر می‌تواند بخش وسیعی از مشکلات اهالی مناطق روستایی تنگستان با شورا و دهیاری را رفع کند.

وی با اشاره به نهضت آسفالتی که در تنگستان به راه افتاده، بیان کرد: طی یک سال گذشته فقط در شهر دلوار، میزان مساحتی که معابر و کوچه‌ها آسفالت شده، معادل پنج سال قبل خود بوده است.

فرماندار تنگستان ادامه داد: مخزن آب شهر دلوار که تا قبل از این دولت، سی درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در طول پنج ماه به بهره‌برداری رسید و مشکل این شهر برای داشتن آب آشامیدنی رفع شد.

لطفی یادآور شد: بهره‌برداری از ساختمان دادگاه جدید دلوار و پروژه‌ ایستگاه فوق توزیع برق جایینک، ایجاد بازارچه دائمی در شهر دلوار و پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی درمانگاه در حال احداث تامین اجتماعی دلوار بخشی از فعالیت‌ها و نگاه ویژه دولت سیزدهم طی یک سال گذشته به بخش ساحلی تنگستان بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha