نیروهای مسلح پیشروترین نهاد در جهاد تبیین هستند

کرمان - ایرنا - فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان علیه کشور گفت: یکی از راهکارهای مقابله با این جنگ، جهاد تبیین است و امروز افتخار داریم، پیشروترین نهاد در جمهوری اسلامی و جهاد تبیین نیروهای مسلح هستند.

به گزارش ایرنا، سرتیپ امیر غلامعلیان روز سه شنبه در آیین گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی افزود: دشمنی که از همه فتنه های برنامه ریزی شده خود ناامید شده، امروز از اتاق های فکر خود حمله به ارزش های اعتقادی، هنجارهای اجتماعی و مورد پذیرش جامعه را هدف گرفته است.

وی تصریح کزد: ارتش جمهوری اسلامی با تشکیل قرارگاه های جهاد تبیین نقش محوری نیروهای مسلح را در ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران برای نسل جوان به تصویر می کشد.

ارشد نزاجا در جنوبشرق کشور تاکید کرد: امروز ارتش جمهور اسلامی افتخار دارد در هر تدبیر نورانی که از زبان مقام معظم رهبری بیان می شود به عنوان پیشگام و پیشرو، تمام تلاش خود را برای اجرای این فرامین به منصه ظهور برساند.

وی با گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: ارتش یکی از بازوان اصلی ولایت در تاریخ جمهوری اسلامی، ماندگار است و شاهد نقش محوری ارتش در جلوگیری از تجزیه کشور در ابتدای انقلاب و اوج بحران هایی که از اقصی نقاط کشور برای از بین بردن این نهال نوپا شکل گرفته بود، بودیم.

امیر غلامعلیان ادامه داد: دلاورمردی های ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، همه فتنه های دشمن را خنثی و انسجام و اتحاد ملی را شکل داد.

وی خاطر نشان کرد: حماسه آفرینی ارتش در دوران دفاع مقدس و با تقدیم ۴۸ هزار شهید گلگون کفن ماندگار شد و ارتش نقش بزرگی در تثبیت انقلاب اسلامی و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ هشت ساله داشت.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش تاکید کرد: جنگ تحمیلی با مدیریت و رهبری بی بدیل امام راحل (ره) در دهه نخست انقلاب و پشتیبانی بی نظیر مردم و حمایت آفرینی نیروهای مسلح، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم زد.

وی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب با تشکیل قرارگاه های لبیک ۲۲، نیروی زمینی ارتش که مربوط به آینده سازان نظام است، توجه ویژه ای به کارکنان نظام وظیفه به عنوان سفرای آینده نیروهای نظامی شده است.

امیر غلامعلیان با اشاره به اینکه آمادگی ارتش جمهوری اسلامی در عرصه های دفاعی و امنیتی بر کسی پوشیده نیست تصریح کرد: امروز با قدرت این پیام را به مردم و سایرین اعلام می کنیم، که نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با وجود گذشت سه دهه از پایان جنگ تحمیلی، هنوز هم در مرزهای کشور حضوری فعال دارد.

وی با بیان اینکه رصد و دفع تهدیدات وظیفه اصلی ارتش است گفت: امروز با آمادگی مجموعه های نیروی زمینی و دریایی، هوایی، موشکی و پهپادی ارتش، به مرحله ای از بازدارندگی دست پیدا کرده ایم که دشمنی که همیشه گزینه نظامی را روی میز داشت، جرات مطرح کردن این جمله را در سخنان و اسناد دیپلماسی خود ندارد.

امیر غلامعلیان تصریح کرد: آمادگی نیروهای مسلح کشور به حدی است که در کسری از زمان وارد منطقه تهدید خواهند شد و آن را سرکوب خواهند کرد و سالم به آشیانه خود باز خواهند گشت.

وی تاکید کرد: ولایت محوری و عدالت محوری از اصول پذیرفته شده و لاینفک نظام جمهوری اسلامی است‌ و اعتقاد داریم هیچ حرکتی در بدنه ارتش انجام‌ نمی شود مگر اینکه ولایت پذیری و ولایت مداری در متن آن وجود داشته باشد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش بیان کرد: آمادگی نیروهای مسلح در حدی است که دشمن فکر تجاوز را هم به خطوط مرزی ما ندارد و این را مدیون تدابیری هستیم که از طریق سلسله مراتب دریافت و اجرایی می شود.

وی با اشاره به خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: یک زمان در ساخت کوچکترین تسلیحات نظامی دچار مشکل بودیم، اما امروز به برکت تجارب دوران دفاع مقدس این آمادگی را در خود احساس می کنیم که هیچ نیازی به تجهیزات بیگانه نداشته باشیم.

امیر غلامعلیان تاکید کرد: شاهد بودیم که در عملیات الحاق که در دهه ارتش به صورت متمرکز در تهران انجام شد، بیش از یک هزار و ۲۰۰ قلم از تجهیزات عمده دفاعی اعم از توپ، تانک، موشک و حتی سلاح های دوربرد ساخت متخصصین داخلی به بدنه ارتش الحاق شد که یکی از ارکان اصلی سازمان رزم و تجهیزات ارتش برای مقابله و دفع تهدیدات است.

آیین گرامیداشت روز ارتش و رژه یگان های منتخب ارتش جمهوری اسلامی در استان کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولان کرمان در بلوار ۲۲ بهمن این شهر برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha