۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85086548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاران شهرک‌های صنعتی اصفهان اهلیت سنجی می‌شوند

اصفهان -  ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: واگذاری زمین به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در شهرک های صنعتی استان اصفهان با اهلیت سنجی از این واحدها انجام خواهد شد.

رسول سواری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سرمایه گذاران که برای ساخت واحد تولیدی از شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان زمین دریافت کرده اند، باید در موعد مقرر نسبت به عملیات ساخت و ساز اقدام کنند، اظهار داشت: در غیر این صورت اراضی واگذار شده از آنها خلع ید شده و به سایر متقاضیان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگانی که زمین در شهرک‌های صنعتی به آنها واگذار می‌شود به‌دنبال دریافت زمین برای خرید و فروش نیستند، ادامه داد: اجازه خرید و فروش زمین را در شرکت شهرک‌های صنعتی به سرمایه گذاران نمی‌دهیم و زمینی که به آنها واگذار می‌شود فقط باید پایان کار ساختمانی و بهره برداری را دریافت کند و پس از آن اجازه فروش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان تصریح کرد: یکی از رویکردهای جدی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران جلوگیری از معطلی زمین است چرا که برای ایجاد اراضی دارای زیرساخت از منابع عمومی کشور هزینه شده و باید آنها را در مسیر سرمایه گذاری و تقویت تولید به جریان انداخت.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان برای توسعه نیاز به زمین های مجاور خود دارند، افزود: واگذاری زمین به شرکت‌های تولیدی فعال جزو اولویت‌های شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان قرار دارد.

وی اضافه کرد: فهرست بیمه و گردش مالی شرکت‌ها نوعی امتیاز برای واگذاری زمین به شرکت‌ها محسوب می شود و در صورت واگذاری زمین به واحدهای فعال، اطمینان داریم که برای تولید در نظر گرفته خواهد شد و توسعه آن واحد و در نهایت توسعه تولید و اشتغال را به‌دنبال خواهد داشت.

سواری خاطرنشان کرد: احتمال کمی هم وجود دارد که شخصی زمین را با هدف خرید و فروش دریافت کند اما شرکت شهرک‌های صنعتی با اینگونه اقدامات برخورد قانونی خواهد کرد.

وی گفت: زمین هایی برای سرمایه گذارانی که نیاز به زمین دارند اما از امتیاز تولیدکننده بودن و فهرست بیمه برخوردار نیستند، در شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده و خارج از مزایده به آنها واگذار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان اظهار داشت: در زمان حاضر زمین‌ها در شهرک‌های صنعتی آماده سازی شده است و خارج از مزایده به سرمایه گذارانی که نیاز به استقرار در این شهرک ها را دارند واگذار خواهد شد .

وی بیان کرد: سرمایه گذاران با مراجعه به سایت واگذاری زمین شرکت شهرک‌های صنعتی به نشانی الکترونیک http//.eservice.isipo.ir می‌توانند زمین مورد نیاز خود را بدون شرایط مزایده دریافت کنند.

۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک صنعتی عملیاتی شده و در حال واگذاری است، همچنین ۵۰ درصد از شهرک های استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.
بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال این استان مشغول کار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha