منتظری: زبانی جز هنر برای گفت‌وگو با جهان وجود ندارد

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ فصول مختلفی دارد و تمام آن زیباست، اما هیچ‌یک به زیبایی هنر نیست؛ اگر بخواهیم با جهان گفت‌وگو کنیم زبانی جز هنر وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، ضیافت افطاری موسسه هنرمندان پیشکسوت شامگاه دوشنبه -28 فروردین ماه- با حضور اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور برخی از مدیران فرهنگی صورت گرفت، هنرمندان پیشکسوت فرصت دیداری دوباره در سال جدید را پیدا کردند.

غلامرضا منتظری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه فرهنگ فصول مختلفی دارد و تمام آن زیباست، اما هیچ‌یک به زیبایی هنر نیست، گفت: اگر هنر را از ساختار فرهنگ کنار بگذاریم، فرهنگ تماشایی نخواهد بود.

وی با بیان این‌که هنر نردبان صعود است، خاطر نشان کرد: یکی‌از وظایف دولت و مجلس این است که اسباب رضایتمندی هنرمندان کشور را فراهم کند تا هنرمند تمام دغدغه‌اش آفرینش باشد، نه مشکلات معیشتی.

منتظری: زبانی جز هنر برای گفت‌وگو با جهان وجود ندارد
غلامرضا منتظری - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

منتظری در ادامه و در راستای کاهش دغدغه‌های هنرمندان توضیح داد: یکی از اهداف فعلی مجلس، کاهش دغدغه‌های هنرمندان است. هنرمندانی که از مسائل معیشتی و حمایتی گله‌مندند. به‌همین منظور در کمیسیون فرهنگی مجلس، طرح اقتصاد فرهنگ و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی مطرح شده است که با تصویب آن به نیازهای قشر فرهیخته‌ پاسخ داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم با جهان گفت‌وگو کنیم زبانی جز هنر وجود ندارد.

در این مراسم که در محل موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد، غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلام، محمود سالاری رییس هیات امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت و معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیژن مقدم مدیر کاخ نیاوران، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و جمعی از هنرمندان باسابقه در حوزه‌های مختلف هنری و ادبی حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha