۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85086753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم زکات فطریه را به مراکز مجاز پرداخت کنند

۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85086753
مردم زکات فطریه را به مراکز مجاز پرداخت کنند

کاشان - ایرنا - رییس ستاد زکات کاشان گفت:مردم روزه دار کاشان زکات فطریه در روز عید سعید فطر را به مراکز مجاز دهند و از پرداخت وجه به افراد یا صندوق‌های غیرمجاز و فاقد مجوز خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مجید سهراب‌زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: موسسه ها و افرادی که قصد جمع آوری زکات فطره را دارند باید از دبیرخانه شورای زکات کاشان مجوز لازم را اخذ کنند وگرنه با متخلفات طبق قانون برخورد می شود.

وی اظهار کرد: مردم اگر نیازمندی را نمی شناسند زکات فطره خود را به مراکز و افرادی تحویل دهند که از دبیرخانه شورای زکات کاشان مجوز لازم را داشته باشد تا از سواستفاده سودجویان جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، زکات فِطره یا فِطریه از واجبات مالی اسلام است که در روز عید فطر از سوی مردم پرداخت می‌شود، طبق اعلام دفتر مقام معظم رهبری میزان فطریه افرادی که قوت غالب آنها نان است برای هر نفر ۶۰ هزار تومان تعیین شد و با توجه به اینکه در آذربایجان غربی قوت غالب نان است میزان فطریه هم برای هر نفر ۶۰ هزار تومان است.

مقدار زکات فطره برای هر نفر، حدود سه کیلوگرم از خوراک معمول مردم مانند گندم، برنج، خرما و کشمش است که معادل پولی‌ آنها را هم می‌شود پرداخت کرد.

این زکات بر کسی واجب است که در شب عید فطر فقیر نبوده و عاقل، بالغ و هوشیار باشد چنین شخصی باید زکات خود و نان‌خورهایش را پرداخت کند.

در روایات اسلامی بر اهمیت زکات فطره تاکید شده است. برپایه این روایات زکات فطره باعث کامل‌شدن روزه است. ابوبصیر و زراره از امام صادق(ع) نقل کرده‌اند که همان‌گونه که هر کس نماز بخواند و از روی عمد صلوات بر پیامبر(ص) نفرستد نمازش باطل است؛ هر کس روزه بگیرد و عمدا زکات فطره ندهد روزه‌اش قبول نیست.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha