گزارش همیار افتخاری باعث دستگیری یک شکارچی در مارگون شد

یاسوج - ایرنا-فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با گزارش به موقع یکی از همیاران افتخاری محیط زیست استان متخلف شکار قبل ازهرگونه اقدامی در منطقه آزاد شهرستان مارگون دستگیر شد.

روح الله حقیقت سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با گزارش به موقع همیار افتخاری، فردی که به قصد ارتکاب تخلف وارد کوه های منطقه آزاد شهرستان مارگون شده بود قبل از آنکه موفق به شکاری شود دستگیر و اعمال قانون شد.

وی تاکید کرد:همیار افتخاری محیط زیست در یکی از کوه های شهرستان مارگون واقع در منطقه آزاد کهگیلویه و بویراحمد متوجه فردی می شود که با استفاده از یک قبضه اسلحه همراه خود قصد شکار دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد : همیاری افتخاری موضوع را به یگان حفاظت محیط زیست استان گزارش داد و فورا تیمی از ماموران محیط زیست به محل گزارش اعزام شدند.

حقیقت افزود: ماموران محیط زیست با انجام اقدام های لازم موفق شدند متخلف را به همراه یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دستگیر کنند .

وی ضمن قدرانی از گزارش به موقع این همیار افتخاری گفت ؛ همیاران افتخاری محیط زیست که بصورت داوطلبانه همکاری می کنند بازوان این سازمان در مناطق هستند و نقش بسزایی در کاهش آمار تخلفات زیست محیطی دارند .

وی تاکید کرد : شهروندان می توانند با تماس رایگان به شماره ۱۵۴۰ گزارش های زیست محیطی خود درباره تعرض سودجویان به حیات وحش جانوری و گیاهی را به محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

اداره‌کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ۳۱۲ هزار هکتار از وسعت مناطق حفاظت شده شامل یک پارک ملی، هفت منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع را تحت مدیریت دارد.

هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

۳۳۱ گونه مهره‌دار در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۲۰ درصد مهره‌داران کشور را شامل می‌شود و علاوه بر این ۲۲ درصد پستانداران کشور، ۴۵ درصد پرندگان، هشت درصد خزندگان، ۱۳ درصد دوزیستان و هشت درصد ماهیان کشور و همچنین حدود ۲۰ درصد گونه‌های گیاهان دارویی کشور در بخشی از ذخیره‌گاه زیست کره دنا شناسایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha