فرمانده سپاه: اساتید بسیجی مراغه با کارگروه‌های تخصصی وارد میدان شوند

مراغه- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه مراغه از اعضای بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان خواست با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، وارد میدان شوند و در زمینه‌های مختلفی چون جهاد تبیین، گام دوم انقلاب و رفع مشکلات محلی گام بردارند. 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا سرهنگ «یحیی حیدری» در جمع تعدادی از اساتید بسیجی این شهرستان افزود: با هدف بهره‌گیری از ظرفیت اساتید دانشگاهی، کارگروه جهاد تبیین در دانشگاه آزاد اسلامی و کارگروه‌های آسیب‌شناسی فرهنگی و همچنین سواد رسانه در دانشگاه سراسری تشکیل می‌شود.

وی همچنین اهمیت ترازیابی دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقایسه تطبیقی آن با دوره طاغوت را مورد تاکید قرار داد و مسئولیت آن را با مهلتی سه‌ماهه به دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه واگذار کرد.

فرمانده سپاه مراغه اضافه کرد: کارگروه‌های جهادی اساتید بسیجی نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود تا آنان در زمینه‌های تخصصی خود بتوانند در مسیر خدمت‌رسانی به محرومان گام بردارند.

به گفته سرهنگ «حیدری»، کارگروه‌های «تولید محتوا»، تعامل اساتید دانشگاهی با صنعت و همچنین «آب و حفاظت از محیط زیست» نیز زیر نظر کانون بسیج اساتید و در دانشگاه سراسری راه‌اندازی می‌شود تا بخشی از مشکلات محلی را حل و فصل کند.

مهمترین ماموریت اساتید در دانشگاه‌ها جهاد تبیین است

رئیس کانون بسیج اساتید مراغه نیز در این آیین بیان کرد: مهمترین ماموریت اساتید در دانشگاه‌ها، جهاد تبیین و ایجاد تحول و فضاسازی سالم است و این مهم به تاثیرگذاری روی دانشجویان، گفتمان‌سازی مطالبه‌های رهبری و همچنین تحقق شعار سال نیاز دارد.

«حمید کاظمی‌مطلق» با تاکید بر اینکه تحول از جمله محورهای مورد تاکید رهبری است، اضافه کرد: هرگونه اصلاح و تحولی به تبیین نیاز دارد و اساتید دانشگاهی در این مسیر نقش قابل توجهی می‌توانند ایفا کنند.

وی اضافه کرد: لازمه تحول در دانشگاه حرکت در مسیر جهاد تبیین است و در این مسیر باید روی حذب حداکثری دانشجویان و جوانان کار شود.

رئیس کانون بسیج اساتید مراغه: نقد منصفانه و مطالبه‌گری دلسوزان نظام موجب می‌شود تا ابزار تخریب از دست دشمنان سلب شود

وی اهمیت نقد منصفانه و مطالبه‌گری را نیز یادآوری کرد و افزود: نقد منصفانه و مطالبه‌گری دلسوزان نظام موجب می‌شود تا ابزار تخریب از دست دشمنان سلب شود.

به گزارش ایرنا در این جلسه هریک از حاضران نیز نقطه نظرهای خودشان را در خصوص فعالیت کانون بسیج اساتید مراغه بیان کردند که از جمله آنها می‌توان به اجرای طرح «راهیان پیشرفت» اشاره کرد که در قالب آن جوانان و دانشجویان به بازدید از طرح‌های فاخر کشور اعزام ‌می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha