کاهش ۳۵ درصدی جوجه‌ریزی علت افزایش نرخ مرغ در خراسان رضوی است

مشهد-ایرنا-معاون امور دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کاهش ۳۵ درصدی جوجه‌ریزی طی اسفند ماه پارسال علت کاهش عرضه مرغ گرم و افزایش آن در این استان است.

مجید جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان جوجه ریزی در استان خراسان رضوی به تبع سراسر کشور در ماه پایانی پارسال کاهش داشته است.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که افزایش چشمگیر هزینه های تولید نیز در افزایش قیمت این قلم پروتئینی تاثیر بسزایی دارد.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در این استان مشکل تامین مرغ نداریم و روزانه ۴۰۰ تن عرضه گوشت مرغ گرم در بازار ثبت می‌شود، اما مشکل اصلی بالا بودن قیمت مرغ در استانهای دیگر از جمله تهران و البته فروش مرغ تولیدی توسط مرغداران به تهران و سایر استانهاست.

وی بیان کرد: جبران کمبود مقطعی از طریق عرضه مرغ منجمد در بازار مدیریت می شود و طی یک هفته آینده مشکل تامین مرغ در شمال کشور حل خواهد شد.

جعفری افزود: به این ترتیب بازار تهران بار دیگر به صورت کامل قادر به تامین نیاز خود از استانهای شمالی خواهد بود و در نتیجه مرغ تولیدی خراسان رضوی در بازار همین استان کشتار و عرضه می‌شود.

وی گفت: میزان جوجه ریزی اسفند ماه سال گذشته در استان خراسان رضوی بیش از پنج میلیون و ۱۳۰ هزار قطعه بوده است.

جعفری تاکید کرد: عرضه مرغ گرم بالاتر از نرخ مصوب به میزان هر کیلوگرم ۶۳ هزار تومان گران فروشی محسوب شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

استان خراسان رضوی دارای هزار و ۵۸۰ واحد تولید کننده مرغ گوشتی به ظرفیت ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه است.

طی یک تا دو هفته اخیر نرخ مرغ به کیلویی ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان در بازار مشهد رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha