۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85087448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زنجان به ۲۱ نفر رسید

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با شناسایی چهار بیمار جدید و بستری ۲ تن از آنان هم اکنون ۲۱ کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این تعداد نسبت به روزهای گذشته کاهش داشته است.

مشهود تقیلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از این بیماری در استان گزارش نشده است، افزود: آمار مبتلایان به کرونا در استان از ابتدای همه گیری این ویروس تاکنون به ۱۷۹ هزار و ۴۱۲ نفر رسید که از این تعداد یک هزار و ۹۶۰ بیمار جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان سرپایی به این بیماری در استان به ۱۶۴ هزار و ۲۷۹ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: طبق گزارش های دریافتی از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون ۱۵ هزار و ۱۲۴ نفر در استان زنجان بر اثر ابتلا به آن بستری و ۱۳ هزار و ۱۴۸ نفر بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

وی آمار تجمیعی بیماران بستری در بیمارستان‌های استان زنجان را شامل مبتلای قطعی و همچنین مشکوک ۴۲ هزار و ۳۰۳ نفر بیان کرد.

تقیلو خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها باید توجه داشته باشند که رنگبندی کرونایی استان‌ متغیر است و هرگونه عادی انگاری و بی‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می تواند وضعیت نامطلوبی را رقم بزند.

وی تاکید کرد: با توجه به اوج گیری ویروس کرونا و بالا رفتن تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوت ناشی از این ویروس به همشهریان توصیه می‌شود، همچنان نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی (زدن ماسک در مکان‌های عمومی و سربسته، حفظ فاصله اجتماعی، تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز یادآور) اهتمام داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha