۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85087754
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییسی: شهادت روحانیون اهل سنت ثلمه‌ای جبران ناپذیر برای کردستان و ایران است

سنندج- ایرنا- رئیس جمهور در پیامی به سیزدهمین یادواره شهدای روحانی رمضان کردستان که امروز چهارشنبه در سنندج برگزار شد گفت: شهادت این بزرگان برای ایران و کردستان و مخصوصاً جامعه دینی اهل سنت ثلمه‌ای بزرگ و جبران ناپذیر است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در پیامی به سیزدهمین یادواره شهدای روحانی رمضان کردستان در سنندج اظهار کرد: بی‌شک شهادت در مکتب اسلام، گوهری گرانقدر و مدالی پر افتخار است که خداوند به بهترین و رستگارترین بندگان خود ارزانی می‌دارد و تکریم مقام شهید و شهادت مصداق تعظیم شعائر الهی است.

رییس جمهور تصریح کرد: در صدر قائمه شهیدان استان کردستان می توان به شهدای روحانیت آن دیار و به صورت مشخص ۱۱ روحانی شهید اهل سنت که در ماه مبارک رمضان به دست شقی‌ترین عناصر وابسته به استکبار به شهادت رسیده‌اند اشاره کرد.

آیت الله رییسی خاطر نشان کرد: در این میان نام شیخ الشهدای مظلوم کردستان علامه شیخ الاسلام و شهید ماموستا ملا برهان عالی چون نگینی درخشان بر تارک قوم کرد می درخشد اگرچه شهادت این بزرگان برای ایران و کردستان و مخصوصاً جامعه دینی اهل سنت ثلمه‌ای بزرگ و جبران ناپذیر است اما شهادت مظلومانه این خدمتگزاران صدیق مایه رسوایی عوامل و ایادی پیدا و پنهان این رویداد تلخ و موجب بیزاری بیش از پیش مردم کردستان از افکار گروه های تجزیه طلب و جریانات التقاطی شد 

وی تصریح کرد: خاک پاک کردستان و مدارس دینی و مساجد آباد آن دیار که قرن ها از دوران ابن صلاح شهرزوری تا مصنف چوری و شهید شیخ الاسلام و ۵۱ شهید ماموستای شافعی مذهب کردستان محل ظهور مفاخر علمی و فرهنگی امت اسلامی بوده اکنون نیز با صلابت تمام و با حمایت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این راه مقدس را با افتخار ادامه خواهد داد.

آیت الله رییسی تصریح کرد: اینجانب ضمن تشکر از دست اندرکاران این یادواره بر خود لازم می‌دانم یاد مدافع حرم شهید میلاد حیدری که یکی از پرورش یافتگان مکتب رسول اکرم (ص) بوده و در ماه مبارک رمضان سال جاری توسط رژیم تروریستی اسرائیل به شهادت رسید را گرامی بدارم. قطعا خون مطهر این شهید و سایر شهدای امت اسلامی زمینه ساز آزادی رهایی قدس شریف و آزادی قبله اول مسلمانان از سیطره رژیم غاصب و در حال سقوط اسراییل خواهد شد.

رییس جمهور در پایان توفیق خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را از درگاه حضرت احدیت خواستار شد.

شهید "ماموستا برهان عالی" و شهید "ماموستا محمد شیخ‌الاسلام"، رمضان سال ۱۳۸۸ توسط گروه‌های تندرو سلفی در سنندج به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha