بنیاد مسکن کرمانشاه ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکن ملی را در دست اقدام دارد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، از آغاز ساخت پنج هزار و ۴۲ واحد نهضت مسکن ملی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در حال حاضر بنیاد مسکن کرمانشاه با احتساب پروژه‌های شهری و روستایی احداث ۱۱ هزار و ۶۲۳ واحد را در دست اقدام دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «شمس الله خدادادی » روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان که در محل ساخت مجتمع مسکونی سراج از پروژه نهضت ملی مسکن شهر کرمانشاه برگزار شد، افزود: تاکنون برای هفت هزار و ۷۰۰ واحد از این پروژه ها کمیسیون ماده ۵ اخذ شده است.

وی با بیان اینکه صدور پروانه ساخت و آماده سازی محیط پروژه ها مسکن بعد از اخذ کمیسیون ماده پنج آغاز می شود، گفت: با رشدی که در صدور اخذ کمیسیون ماده پنج برای پروژه های مسکن ملی استان بوجودآمده، ظرف ۲ و سه ماه آینده همه پروژه های نهضت ملی تحت تعهد بنیاد مسکن کرمانشاه به مرحله اجرایی خواهند رسید.

وی همچنین یکی از مهمترین مشکلات در حوزه نهضت ملی مسکن را بحث تامین مالی توسط متقاضیان برای ادامه ساخت دانست و گفت: بدلیل اینکه منابع مالی از محل متقاضیان به موقع تامین نمی شود، داریم از برنامه زمان بندی شده عقب می افتیم و چاره ای هم نیست و اکنون از منابع داخلی خود به این پروژه ها تزریق می شود تا متوقف نشوند، اما این راهکار موقت است و باید فکر اساسی و راهکار درست تری اتخاذ شود.

خدادادی در ادامه پیشنهاد داد برای جلب مشارکت و استقبال مردم پروژه های مسکن ملی، در قالب طبقات کمتر تعریف شود تا متقاضیان در سهم آورده با رغبت بیشتر مشارکت کنند و از طرفی هزینه ساخت پروژه ها کاهش پیدا خواهد کرد و همچنین واحدهای با کیفیت تر و متراژ بیشتری نصیب متقاضیان خواهد شد.

۷۲ درصد مسکن روستایی مقاوم سازی شده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه مسکن روستایی استان گفت: کرمانشاه در شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی رتبه اول کشوری دارد و بالای ۷۲ درصد واحدهای روستایی آن نوسازی و مقاوم سازی شده است.

خدادی اظهار داشت: واحد نوسازی شده در بحران هایی مانند بارندگی، سیل و زلزله مقاومتر و ایمن تر هستند و این کار را برای مدیریت بحران در بلایای طبیعی توسط مسئولان آسان تر می کند.

میراث فرهنگی مانع نوسازی ۲۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در کرمانشاه است

وی در بخش دیگر از سخنان خود از شورای مسکن استان کرمانشاه خواست به مشکل مقاوم سازی واحدهای فرسوده روستایی در حیطه میراث فرهنگی رسیدگی کند و گفت: الان در استان بالای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد بافت روستایی فرسوده در حوزه میراث فرهنگی داریم که به یک مشکل بزرگ برای بنیاد مسکن تبدیل شده است زیرا از یک طرف مردم می خواهند خانه هایشان را نوسازی و بسازند و مراجعه می کنند و از طرفی میراث فرهنگی اجازه ساخت نمی دهد.

خدادادی در ادامه در خواست کرد مانند زلزله سال ۹۶ که حدود ۵۰۰ واحد روستایی در حوزه میراث فرهنگی تخریب و مجوز ساخت مجدد دادند؛ این مجوز نیز به دیگر متقاضیان داده شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: با صدور این مجوز و تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی که بنیاد مسکن به متقاضیان برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای فرسوده پرداخت می کند مطمئنا با استقبال بیشتری از سوی مردم مواجهه می شود و بسیاری از واحدهای فرسوده روستایی مقاوم خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha