۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰
کد خبر: 85088009
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فناوری ۶G چین پیشرفت کلیدی داشته است

۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰
کد خبر: 85088009
فناوری ۶G چین پیشرفت کلیدی داشته است

تهران ایران - موسسه تحقیقاتی دوم علوم و صنعت هوافضای چین (CASIC) اعلام کرد: فناوری مخابرات ۶G چین در نخستین آزمایش ارتباطی انتقال بی‌سیم داده‌ها پیشرفت کلیدی داشته است.

به گزارش ایرنا از روزنامه گلوبال تایمز، موفقیت این آزمایش، حداکثر استفاده از پهنای باند را ممکن و تضمینی برای توسعه فناوری ارتباطات ۶G را در چین فراهم می کند.

بر اساس این گزارش، در عصر ارتباطات ۵G/۶G ایستگاه‌های پایه بسیار متراکم و انتقال شبکه حامل مبتنی بر فیبر نوری سنتی با مشکلاتی مانند هزینه بالا، چرخه‌های استقرار طولانی و انعطاف‌پذیری ضعیف مواجه است.

بک هاول بی سیم، که وسیله ای برای اتصال سایت های پهن باند به شبکه اصلی به شیوه ای بی سیم است، ممکن است به خوبی چالش های مربوطه را برطرف کند.

به گفته موسسه تحقیقاتی دوم علوم و صنعت هوافضای چین (CASIC)، به عنوان یک فناوری طیف جدید، ارتباطات تراهرتز می‌تواند پهنای باند انتقال بزرگ‌تری را فراهم و الزامات انتقال با سرعت بالاتر را برآورده کند.

به گفته کارشناسان، در نهایت، اوج نرخ ارتباطات ۶G به ۱ ترابیت در ثانیه خواهد رسید و باید نرخ بهره برداری از منابع طیف موجود برای دستیابی به قابلیت های انتقال بی سیم بالاتر، بهبود یابد.

در آینده، این فناوری همچنین می تواند در زمینه انتقال پهنای باند کوتاه ۱۰ متر تا یک کیلومتر خدمت کند و از انتقال پرسرعت در اکتشاف ماه، فرودگرها و رزمناوهای تشخیص حریق، انتقال اتوبوس بدون کابل در داخل وسایل نقلیه هوافضا و سایر فضاهای هوایی پشتیبانی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha