۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۳۱
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85088188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون دبیرکل حزب‌الله: توافق ایران و عربستان یک تصمیم شجاعانه بود

تهران – ایرنا – معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط، یک تصمیم شجاعانه از سوی دو کشور بود.

به گزارش ایرنا از شبکه المنار، شیخ نعیم قاسم روز چهارشنبه افزود: شاهد آن هستیم که منطقه در حال حرکت به سوی صلح، ثبات و راه حل های سیاسی پیش می رود و مهمترین اتفاق در این باره توافق ایران و عربستان بود.

وی اضافه کرد: این توافق به نظری بسیاری از افراد به خاطر پیچیدگی های موجود در روابط دو کشور، تقریبا غیرممکن بود ولی این توافق انجام شد.

شیخ قاسم گفت: این دو کشور می خواهند با هم همکاری کنند و قطب نمای خود را به سوی آرامش سیاسی و به سود کشورهای خود و منطقه تنظیم کنند.

وی تصریح کرد: این توافق، مسیر حرکت منطقه را تغییر داد زیرا دیدگاه منطقه این بود که ایران دشمن است و رژیم اسرائیل می خواهد برای مقابله با ایران با برخی کشورهای منطقه متحد شود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: رژیم صهیونیستی با مشکلات داخلی، ضعف، پیری و فرسودگی روبرو است؛ درحالی که محور مقاومت با دستاوردها و پیروزی های بیشتر به پیش می رود و آغاز حل و فصل بحران های سوریه و یمن و دیگر مناطق نمونه ای از این دستاوردهاست.

شیخ قاسم اضافه کرد: افزایش قدرت ملت مجاهد فلسطین و دیگر دستاوردهای محور مقاومت، به سود حرکت روبه جلوی ما و دستیابی به پیروزی ها و موفقیت های بیشتر به موازات ناکامی ها و شکست های رژیم اسرائیل است.

وی افزود: ما به عنوان مقاومت باید آماده باشیم و قدرت خود را به حداکثر برسانیم و مرزی برای سطح آموزش و تجهیز و افزایش یاران و همراهانی که پرچم آزادسازی فلسطین و قدس را بردوش می کشند، قرار ندهیم.

شیخ قاسم اظهار داشت: هرچه عوامل قدرت ما افزایش یابد می توانیم با سرنگون کردن این رژیم ویرانگر در منطقه به پیروزی بزرگ خود دست یابیم.

وی درباره انتخاب رئیس جمهور لبنان نیز گفت: در سیاست باید همکاری وجود داشته باشد و تا زمانی که هیچ کدام از جریان ها و فراکسیون ها نتوانند به تنهایی رئیس جمهور را انتخاب کنند باید با دیگر فراکسیون ها همکاری کنند.

شیخ قاسم افزود: این همکاری با گفت و گو آغاز می شود و سپس مشترکات شناسایی و اختلافات کنار گذاشته می شود و به این ترتیب می توانیم درباره یک گزینه به توافق برسیم تا بتوانیم از این پرتگاهی که لبنان در آن قرار دارد خارج شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha