۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85088403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار میلیارد تومان مالیات در گلستان وصول شد

۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبر: 85088403
 ۲ هزار میلیارد تومان مالیات در گلستان وصول شد

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: پارسال ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان وصول شد که هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن مستقیم و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان آن مالیات بر ارزش افزوده بود.

قربان حاجی مشهدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: درآمد مالیاتی سال گذشته گلستان که از سوی سازمان امور مالیاتی به استان ابلاغ شد هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که مالیات وصول شده ۱۰ درصد بیشتر از سهمیه ابلاغی است که این عدد در مقایسه با سال ماقبل آن ۴۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی مالیات مستقیم را بیشتر مربوط به مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی یا شرکت‌ها دانست و گفت: سال گذشته در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب برای کمک به تولید نرخ مالیاتی شرکت‌های تولیدی از ۲۵ به ۲۰ درصد کاهش یافت لذا بیشترین مالیات وصولی مستقیم با ۴۲ درصد مربوط به این قسمت می‌شود و در ادامه ۲۴ درصد آن مربوط به مالیات حقوق کارکنان و حدود ۲۰ درصد آن مربوط به مالیات مشاغل است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان ادامه داد: در مالیات غیرمستقیم بیشترین مالیات دریافتی مربوط به مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات است که سال گذشته یک درصد از کل مالیات و عوارض ارزش افزوده در این بخش به مبلغ ۹۷ میلیارد تومان به حساب وزارت بهداشت واریز شد.

حاجی مشهدی افزود: همچنین ۲۵۲ میلیارد تومان از مالیات وصول شده سال گذشته به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح استان واریز شد که بیشترین آن به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان مربوط به گرگان و ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مربوط به گنبدکاووس بود.

وی گفت: با شناسایی ۴۲ هزار مودی مالیاتی جدید در سال گذشته مجموع مودیانی که اظهارنامه مالیاتی خود را پرکردند در مشاغل به ۱۱۶ هزار و ۶۰۰ مورد، اشخاص حقوقی ۶ هزار و ۳۰۰ مورد و املاک اجاره‌ای به ۱۵ هزار مورد رسید.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان با اشاره به فعال بودن هیات ویژه بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پول شویی در استان، بیان کرد: این هیات سال گذشته با بررسی میزان عملکرد دستگاه کارتخوان افراد حقوقی و غیردولتی و شرکت‌ها توانست بیش از ۵۰ نفر از مودیانی که به تکالیف قانونی مبنی بر استفاده از دستگاه کارتخوان با هدف فرار مالیاتی عمل نکردند را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کند.

حاجی مشهدی افزود: هنوز درآمد مالیاتی قابل وصول در سال ۱۴۰۲ به طور رسمی از سوی سازمان امور مالیاتی اعلام نشده اما پیش بینی می‌شود میزان مالیات تعیین شده به عنوان تکلیف مالیاتی در سالجاری به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد که در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل توجهی خواهد داشت و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و تکیه بر مبارزه با فرار مالیاتی به این مهم دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که طبق آن باید فاکتور تمام فروش‌ها به صورت سیستمی به سازمان امور مالیاتی ارسال شود، گفت: در این رابطه سه مرحله فراخوان برای تبعیت از این قانون داده شد که مرحله نخست آن در تاریخ یکم آبان سال ۱۴۰۱ به شرکت‌های بورسی، مرحله دوم در تاریخ یکم دی سال ۱۴۰۱ مربوط به شرکت‌های دولتی و مرحله سوم آن از یکم فروردین امسال مربوط به تمام اشخاص حقوقی است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان تاکید کرد: از زمان ابلاغ این قانون تا روز گذشته ۳ هزار صورت حساب الکترونیکی در استان صادر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha