۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 2183
کد خبر: 85088513
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت نام ۱۵۲ هزار نفر در طرح اکرام ایتام از ابتدای ماه رمضان

تهران - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) از ثبت نام ۱۵۲ هزار نفر در طرح اکرام ایتام از ابتدای ماه رمضان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حبیب‌اله آسوده با اعلام این خبر گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا شب گذشته، چهارشنبه سی ام فروردین، ۱۵۲ هزار حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: همچنین ۹۵ هزار خیر و نیکوکار با ارسال عدد ۱ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳ متقاضی عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین شده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد اظهار کرد: مراحل ثبت نام ۳۴ درصد از متقاضیان پیامکی طرح اکرام انجام شده و فرآیند ثبت نام مابقی حامیان در حال انجام است.

آسوده خاطرنشان کرد: علاوه بر دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر کشور، متقاضیان برای همراهی در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند با حضور در پایگاه‌های مستقر در محل‌های برگزاری نماز جمعه، در این طرح ثبت نام کنند.

طرح اکرام ایتام یکی از طرح های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) است که از سال ۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی و درمان کلید خورد. در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص و کمک به دانشجوی خاص اقدام می‌نمایند.
افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند با مراجعه به کمیته امداد یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را برای حمایت یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند. در طی مدت حمایت، مبالغ واریزی حامی به صورت مستقیم به حساب فرزندان معنوی تحت حمایت واریز می شود.
طرح «محسنین» نیز مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و این کودکان تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست. تشخیص نیازمند بودن این خانواده ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می شود.
در هر کدام از این طرح ها، فرد خیّر می تواند حامی تعدادی از این کودکان شود. فرد حامی بایستی ماهانه مبلغی حداقلی به حساب هر یک از کودکان تحت حمایت خود واریز کند. یکی از امتیازات طرح محسنین و اکرام این است که فرد شرکت کننده پس از سه ماه پرداخت متوالی، می تواند با هماهنگی کمیته امداد، کودک تحت حمایت خود را ملاقات کند. هر ۶ ماه یک بار نیز توسط کمیته امداد صورت حساب پرداختی ها برای فرد حامی ارسال می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha