۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85088537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار امتیاز ضامن بقای شهرداری همدان در لیگ دسته اول فوتبال کشور

همدان- ایرنا- پنج بازی سرنوشت ساز پیش روی شاگردان جمشیدیان تا بقا در لیگ دسته اول فوتبال کشور باقی است و مدیریت شهری با تمام توان عزم خود را جذب کرده تا از این سرمایه مهم اجتماعی که برای رسیدن به این جایگاه هزینه‌ و مشکلات زیادی متحمل شده، دفاع کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فوتبال امروزه با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت سازمان یافته در سطح استان به عنوان پرشمارترین آمار بیمه شده را در بین هیات‌های ورزشی دارد که نشان می‌دهد تا چه میزان در بین خانواده‌ها و فرزندان از محبوبیت ویژه برخوردار است.

این نگرش و آمارها، شهردار همدان را بر این داشت تا از این سرمایه ورزشی برای نسل آینده محافظت و زمینه ای را فراهم کند تا از همین ۱۰ هزار فوتبالیست سطح استان، بهترین‌ها با پیوستن به تیم شهرداری وارد دنیای حرفه‌ای فوتبال شوند.

تردیدی نیست که تیم شهرداری در دیدارهای اخیر در نتیجه گیری ناکام بوده و نتوانسته رضایت عمومی را جلب کند اما از نگاه حرفه‌ای به ورزش، به خوبی می‌دانیم که هنوز تا پایان فصل فرصتی باقیست و شاگردان جمشیدیان می‌توانند با تلاش و تمرکز بیشتر، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

نبود مهاجم شش دانگ، پاشنه آشیل شهرداری

تیم شهرداری همدان در دیدارهای اخیر هر چند به نتایج لازم برای رسیدن به جایگاه مطلوب دست نیافته اما موقعیت‌های پرشماری را نیز از دست داده که منجر به آه و افسوس اعضای تیم شده است.

تیمی که در هر مسابقه حداقل چند موقعیت مسلم گلزنی را هدر داده و این نشان می‌دهد که در کنار مسایل روحی و روانی، شرایط فنی تیم نیاز به ترمیم دارد.

موضوعی که پیشکسوتان نیز به آن اشاره دارند و محمد بهگندم با کوله باری از تجربه مربیگری و بازیگری در سطح حرفه‌ای فوتبال نیز از نبود مهاجم شش دانگ در ترکیب قرمزپوشان می‌گوید.

به گفته بهگندم، ویژگی‌های یک مهاجم شش دانگ فقط در تمرین کردن به دست نمی‌آید بلکه باید در ذات او باشد.

نمونه یک مهاجم شش دانگ حسین سلیمانی سالمند معروف به الماس فوتبال همدان است که در دوران بازی خود از هر موقعیتی گل‌سازی می‌کرد.

خلاء بزرگ در تیم شهرداری همدان که با وجود چند مهاجم فعلی، به نتیجه نرسیده و مهره‌ای موثرتر نیز در اختیار کادر فنی نیست که شرایط را تغییر بدهد.

بنابراین راه حل ممکن تمرین و صحبت بیشتر با مهاجمان فعلی و گوشزد کردن مسایل فنی است تا بهتر بتوانند موقعیت‌ها را در چهارچوب به تور دروازه حریف بچسبانند.

چهار امتیاز ضامن بقای شهرداری همدان در لیگ دسته اول فوتبال کشور

شورای شهر همراهی کند

اسطوره فوتبال همدان که در روزهای اخیر حضوری پر رنگ در تمرین تیم شهرداری داشته و برای کمک به این تیم دعوت شهردار را نیز پذیرفته است، از اعضای شورای شهر درخواست دارد که در این هفته‌های سرنوشت ساز، بیش از گذشته همراهی کنند.

بهگندم می‌گوید: تیم فوتبال شهرداری از سرمایه‌های مهم این شهر است که نیاز به حمایت دارد.

تیم شهرداری مختص یک فرد یا گروه خاص نیست و با فعالیت این تیم علاوه بر بازیکنان و مربیان، شمار بسیاری از افرادی که در کنار تیم هستند، اشتغال پیدا کرده‌اند و از وجود تیم بر سر سفره زندگی خود نان می‌برند و اگر نظیر تیم شهرداری و پاس نباشد، جوانان مستعد این استان با چه امید و آرزویی فوتبال خود را ادامه بدهند.

تیم شهرداری مختص یک فرد یا گروه خاص نیست و با فعالیت این تیم علاوه بر بازیکنان و مربیان، شمار بسیاری از افرادی که در کنار تیم هستند، اشتغال پیدا کرده‌اند و از وجود تیم بر سر سفره زندگی خود نان می‌برند و اگر نظیر تیم شهرداری و پاس نباشد، جوانان مستعد این استان با چه امید و آرزویی فوتبال خود را ادامه بدهند.

وی ادامه داد: این ۲ تیم سکوی پرتاب بازیکنان مستعد شده‌اند و سال‌های قبل هم بودند نظیر چنین تیم‌ها که با منحل شدن آن‌ها، آسیب جبران ناپذیر را شاهد بودیم ضمن اینکه در وضعیت کنونی که دشمنان سعی دارند جوانان را به بیراهه بکشانند و اعتیاد بیداد می‌کند، آیا نباید شرایطی فراهم کنیم که در محیطی سالم و پرنشاط قرار بگیرند.

بهگندم افزود: تیم فوتبال فقط متشکل از ۵۰ نفر نیست و حتی آن دسته از تماشاگرانی که به ورزشگاه می‌آیند، ۹۰ دقیقه در محیطی سالم انرژی خود را تخلیه می‌کنند و اگر همین افراد در کوچه و خیابان باشند و به سمت و سوی ناهنجاری‌های اجتماعی کشیده شوند، وجدانمان قبول می‌کند؟

وی بیان کرد: به عنوان فردی که سال‌ها در فوتبال خاک خورده و زحمت کشیده تا جوانان مستعد و افتخارآفرین را از طریق فوتبال به جامعه معرفی می‌کند، از همه مسئولان اعم از شورای شهر، استانداری، فرمانداری و تربیت بدنی می‌خواهم در این شرایط حساس کنار تیمی باشند که سرمایه مهمی برای استان به شمار می‌رود.

این پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: جای تعجب است که ۲۰ میلیاردتومان هزینه برای تیمی که با هزار زحمت و تلاش بومی‌های همین استان به لیگ یک رسیده را مورد کم توجهی قرار بدهیم، ۲۰ میلیارد حالا پول یک قطعه زمین شده و سوالم اینجاست آیا فقط برای همدان ایراد دارد؟ نگاه به استان‌ها و شهرهای مختلف کشور داشته باشیم و هزینه‌های بسیاری که صرف تیم‌های محتلف ورزشی در لیگ‌های کشوری به خصوص فوتبال می‌کنند و چه بخواهیم چه نخواهیم، باید پذیریم فوتبال پرمخاطب‌ترین رشته ورزشی در جهان است و همدان از این قاعده مستثنی نیست.

شهرداری با چهار امتیاز می‌ماند

محمد بهگندم معتقد است که تیم شهرداری با چهار امتیاز در لیگ یک باقی می‌ماند. او می‌گوید: تمام شرایط تیم‌های پایین جدول را مورد بررسی قرار داده‌ایم و شهرداری در بدترین حالت، با چهار امتیاز در لیگ خواهد ماند. اما این دلیل نمی‌شود که تیم فقط تمرکز بروی این چهار امتیاز کند.

وی اضافه کرد: هر پنج بازی برای شهرداری حکم فینال را دارد و باید با تمام تلاش و توان خود در مسابقات ظاهر شوند.

حضور ما در تمرینات هم به این دلیل است که به بازیکنان و کادر بیشتر روحیه بدهیم تا از این آزمون مهم سربلند خارج شوند.

هر پنج بازی برای شهرداری حکم فینال را دارد و باید با تمام تلاش و توان خود در مسابقات ظاهر شوند. حضور ما در تمرینات هم به این دلیل است که به بازیکنان و کادر بیشتر روحیه بدهیم تا از این آزمون مهم سربلند خارج شوند.

بهگندم خاطرنشان کرد: از مسئولان تقاضا دارم این تیم را مورد حمایت مادی و معنوی قرار بدهند چرا که امید صدها فوتبالیست همدانی است تا با تلاش بیشتر بتوانند به آرزوی حرفه‌ای فوتبال خود را در این تیم جستجو کنند، درست مانند بازیکن بومی فعلی که سال‌ها قبل این رویا را در سر داشتند و اکنون به تجربه و توانایی فنی خوب رسیده‌اند و به شخصه اطمینان می‌دهم با حمایت مسئولان، این تیم در سال‌های آینده با ترکیبی تمام بومی، جزو بهترین‌های فوتبال کشور خواهد شد.

شهرداری باید به چهار امتیاز برسد

باقر جنتی دیگر پیشکسوت فوتبال همدان است که کارنامه درخشان در سطوح باشگاهی اعم از مدیریت و مربیگری دارد. این پیشکسوت با اخلاق همدان در جدول نویسی امتیازی تیم‌ها تجربه گرانبها و ۲۲ ساله دارد.

جنتی اینطور توضیح می‌دهد: این پنج بازی باقی مانده را نباید به قدری حساس کنیم که تمرکز کادر و بازیکنان پایین بیاید. باید استراتژی مشخص برای هر پنج بازی داشت و مسابقه به مسابقه پیش رفت.

تجربه نشان می‌دهد تیمی که از هر بازی ۲ امتیاز بگیرد به اضافه ۲ امتیاز بیشتر به طور قطع قهرمان می‌شود. نتیجه‌ای که برای شمس آذر قزوین رقم خورده است.

وی اضافه کرد: در همین پنج بازی نیز بیش از تیم شهرداری، سختی راه برای ۲ تیم پایین جدول است. خلیج فارس با ۲۰ و چوکار با ۲۱ امتیاز تعقیب کنندگان شهرداری همدان هستند. اگر فرض اینکه خلیج فارس از هر بازی در این پنج مسابقه ۲ امتیاز بگیرد، در جمع به ۳۰ امتیاز می‌رسد و چوکا نیز با همین پیش بینی مشابه ۳۱ امتیازی می‌شود.

چهار امتیاز ضامن بقای شهرداری همدان در لیگ دسته اول فوتبال کشور

این مربی فوتبال ادامه داد: شهرداری اکنون با ۲۷ امتیاز چهاردهم است؛ بنابراین این تیم حتی با چهار امتیاز هم در لیگ یک ابقا می‌شود چرا که در شرایط امتیاز مشابه، شهرداری به دلیل بازی‌های رو دررو، نسبت به چوکا برتری دارد؛ در واقع تیم تحت هدایت جمشیدیان در بدترین حالت، با کسب چهار امتیاز از پنج بازی در لیگ خواهد ماند. خلیج ماهشهر و چوکا تالش اگر قرار بود در هر بازی ۲ امتیاز کسب کنند، اکنون جزو مدعیان بودند. آن‌ها این هفته بازی‌های سخت خارج از خانه دارند که در بهترین شرایط ممکن به تساوی دست خواهند یافت.

شهرداری اکنون با ۲۷ امتیاز چهاردهم است؛ بنابراین این تیم حتی با چهار امتیاز هم در لیگ یک ابقا می‌شود

این پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: تنها راهکار برای بقا در لیگ یک، توقع از اعضای تیم برای نتیجه گیری نباید باشد. شهرداری ۲ بازی خانگی دارد که نیاز است حداکثر حضور تماشاگران فراهم شود همچنین مسئولان اجرایی استان برای حمایت از تیم قدم برداشته و از نزدیک شاهد حضورشان باشیم.

وی بیان داشت: همراه با تنی چند از پیشکسوتان، فیلم بازی‌های تیم شهرداری را مورد بررسی قرار داده‌ایم و منصفانه نبود به این وضعیت برسند چرا که در هر بازی چندین موقعیت گلزنی داشته‌اند. همه باید در این شرایط دشوار پای کار باشند. زمان انتقاد از تیم نیست و باید کمک کنیم که شهرداری در لیگ یک باقی بماند.

وی یادآور شد: امتیاز شهرداری در لیگ یک هدف بزرگ برای استعدادهای فوتبال این شهر است، در پاس همدان نیز چنین است. فوتبالیست‌های مستعد به امید رسیدن به این ۲ تیم تلاش می‌کنند چرا که می‌دانند سکو پرتاب آن‌ها خواهند بود.

با توجه به وجود آسیب های اجتماعی و زنگ خطر در این حوزه، تیم شهرداری همدان فرصت‌سازی مطلوب برای پرورش روح و جسم جوانان با ورزش در محیطی سالم و پرانرژی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha