۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۴۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85089052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: بنیادهای سیاست آمریکا در روابط بین الملل بر باج‌خواهی،  تهدید و تحریم استوار است

تهران-ایرنا- سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت تنها روشی که آمریکا در روابط بین‌الملل خود استفاده می‌کند «دستور، باج‌خواهی، تهدید و تحریم» است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "آناتولی" لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی در هاوانا، پایتخت کوبا، گفت که در طول سفر خود به آمریکای لاتین با همتایان خود در مورد لزوم مخالفت با تلاش‌های آمریکا و غرب برای تسلط بر جهان گفت و گو کرده است.

وی تاکید کرد: روسیه همراه با کوبا و سایر کشورها در "تلاش‌های جمعی" با هدف مقابله با چنین سیاست‌هایی و ایجاد یک زمینه عادلانه برای روابط بین المللی بر اساس منشور سازمان ملل متحد و اصل حاکمیت برابر کشورها همکاری می‌کنند.

وزیرخارجه روسیه افزود که واشنگتن "یک جنگ صلیبی علیه روسیه به راه انداخته است و از اوکراین به عنوان "سر نیزه" استفاده می‌کند.

به گزارش ایرنا, پس از آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین, آمریکا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع کرده است و بر سایر کشورها فشار آورده تا تحریم‌های مشابهی را علیه مسکو اعمال کنند.

محاصره اقتصادی، تجاری و مالی تحمیل شده توسط آمریکا علیه کوبا با عمر بیش از ۶۰ ساله، طولانی‌ترین تحریم‌ها در تاریخ بشریت است که به عالی‌ترین شکل، سیاست‌های غیر انسانی و فاقد مشروعیت واشنگتن در تحمیل رنج و گرسنگی و ناامیدی بر مردم این کشور کارائیب را به تصویر می‌کشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha