۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۳۷
کد خبر: 85089608
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شکرانه یک ماه تزکیه و حضور در ضیافت الهی

۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۳۷
کد خبر: 85089608
شکرانه یک ماه تزکیه و حضور در ضیافت الهی

شهرری - ایرنا - ماه پرخیر و برکت رمضان به پایان می رسد و وقت وداع با لحظات با شکوه رمضان و هنگامه پاداش گرفتن روزه داران واقعی فرا می رسد و خوشا به حال افرادی که در مبارزه اکبر با جهاد نفس پیروز شده و از این لحظات عارفانه الهی، توشه برداشته و به خودسازی و تهذیب نفس پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  عید فطر، آغاز راهی برای بازگشت، فصلی برای شکفتن دوباره و بازیافتن خودِ گمشده انسان و روز پاداش گرفتن یک ماه بندگی و عبودیت خالصانه پروردگار است.

پس از یک ماه روزه‌داری و تا سحر بیداری، عید سعید فطر از راه رسید و مردم متدین شهرستان‌های استان تهران به شکرانه این عید در صفوف نماز، بار دیگر رو به قبله می‌ایستند.

ماه رمضان ماه برکت، توجه بیشتر به معبود و گشایش عبادات است؛ در این ماه مردم حال افراد حال نیازمندان را بهتر درک می کنند و با روزه داری بر هوای نفسانی خود غلبه می کنند.

مردم شهرستان های استان تهران همانند دیگر هموطنان یک ماه روزه داری کردند و خود را آماده می کنند تا صبح شنبه به شکرانه یک ماه مبارک در مصلاهای شهرهای خود نماز عید سعید فطر را اقامه کنند.

در این راستا تدابیر و تمهیداتی فراوانی از سوی متولیان امر برای برگزار شدن این مراسم با شکوه در نظر گرفته شده است از رباط کریم، اسلامشهر و شهر قدس در غرب تا ورامین، قرچک و دماوند، فیروزکوه و شمیرانات.

شهرستان ری به عنوان قبله تهران و حرم عبدالعظیم حسنی (ع) نقطه ای مهم برای اقامه نماز در کل استان تهران است.

نماز باشکوه عید سعید فطر با حضور مردم مومن و ولایتمدار شهرستان ری و تهران در جوار بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می شود

به گزارش اداره کل تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به شکرانه یک ماه تزکیه و حضور در ضیافت الهی، مراسم روز عید سعید فطر در روز "اعلام عید" از ساعت ۶:۳۰ آغاز و نماز این عید فرخنده، رأس ساعت ۷:۳۰ صبح در فضای بیرونی ضلع جنوبی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی اقامه می شود.

گفتنی است، این برنامه به صورت زنده و مستقیم از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۰ تهران از آمادگی مدیریت شهری این منطقه برای خدمات رسانی به نمازگزاران و برگزاری نماز عید سعید فطر در فضاهای باز اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و مساجد خبر داد.

سیدمحمد ناظم رضوی با اشاره به آماده باش مدیریت شهری منطقه ۲۰ تهران در زمان برپایی مراسم نماز عید فطر، به خبرنگاران گفت: تمام امکانات خدماتی و رفاهی، شستشو و رفت و روب و پیرایش فضاهای سبز مسیرهای منتهی به حرم انجام شده است.

وی اظهار داشت: به همین مناسبت فضاسازی محیطی با اکران پیام های تبریک در تلویزیون های شهری و در موقعیت های تبلیغات محیطی و نصب آذین بندی با پارچه های ریسه ای و نوری، المانهای نوری و حجمی، پرچم های رنگی در میادین، معابر و بزرگراه ها انجام شده است.

این مسئول حرکت کاروان خودروهای صوت در سطح منطقه، اجرای نورافشانی در شب عید فطر در مراکز پرتردد محلات، اجرای برنامه های شاد و متنوع، گروه سرود، تواشیح و گروه های نمایش عروسکی کودک و نوجوان، بازی ها و مسابقات و اجرای سرودهای انقلابی را از جمله برنامه های فرهنگی در روز عید عنوان کرد و اظهار داشت: نماز عید فطر در تعدادی از خیابان های منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، چمن ورزشگاه قمربنی هاشم و خیابان شهید غیوری برگزار می شود.

ناظم رضوی برگزاری ایستگاه جشن شادی و برپائی ایستگاه پذیرایی در میدان حرم، هماهنگی برای ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، سرگرمی، ورزشی (تخصصی) خانواده محور ویژه کودک و نوجوان، خدمات سلامت محور، تقدیر از روزه اولی ها در روز عید فطر پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) ادامه داد: استقرار تیم های اجرایی معبربان برای رفع سد معبرهای احتمالی، استقرار مخازن و خودروهای ویژه پسماند خشک، حضور اکیپ های جمع آوری پسماند خشک و نیروهای خدمات رسانی در پیرامون برپایی مراسم نماز عید از دیگر اقدامات پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha