عضو مجلس خبرگان: امنیت ایران اسلامی مثال‌زدنی است

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: مشکلات اقتصادی قابل کتمان نیست اما در کنار آن نعمت بزرگی چون امنیت هم وجود دارد و این امنیت مثال‌زدنی است. 

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز شنبه در خطبه های نماز عید سعید فطر این شهرستان افزود: دشمنان هم به این مسئله واقف هستند و بارها برای تجزیه کشورمان همت کرده‌اند اما به در بسته خورده‌اند.

وی همچنین به وضعیت کشور یمن اشاره کرد و افزود: وضعیت بد اقتصادی ملت یمن نتیجه سیاست‌های آمریکا و اسراییل است و آنان برای کشورمان نیز چنین توطئه‌هایی در نظر داشتند.

آبادنی ایران مرهون جمهوری اسلامی است

امام جمعه مراغه بیان کرد: کشورمان ر زمان طاغوت خرابه بود و آبادانی آن مرهون جمهوری اسلامی است زیرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیاری انجام شده و در کنار آن هشت سال جنگ اداره شده است.

آیت‌الله پورمحمدی با تاکید بر اینکه هیچ‌یک از جنگ‌های جهانی اول و دوم هشت سال طول نکشیده است، اضافه کرد: ایران نیز در طول تاریخ هربار که وارد جنگ شده، قسمتی از خاک این مرز و بوم را از دست داده است اما در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمنان نیافتاد.

وی به عهدنامه ترکمنچای در دوره قاجار و همچنین از دست دادن بحرین در سال ۱۳۴۸ و همزمان با پهلوی نیز اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی اکنون از لحاظ نظامی در اقتدار کامل است و بر همین اساس دشمنان به جنگ ترکیبی و رسانه‌ای روی آورده‌اند.

عید روزی است که مرتکب گناه نشویم

امام جمعه مراغه همچنین نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و افزود: عید روزی است که مرتکب گناه نشویم و از دستورات خداوند پیروی کنیم.

آیت‌الله پورمحمدی رعایت محرم و نامحرم در بین خویشاوندان را مورد تاکید قرار داد و افزود: دید و بازدیدهای عید یا میهمانی‌هایی که در آن محرم و نامحرم رعایت نشود، محفل گناه است و نباید در سطح جامعه اسلامی عادی‌سازی شود.

به گزارش ایرنا نماز عید فطر امسال مراغه به امامت آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی با حضور جمع قابل توجهی از اهالی اقامه شد تا جایی که بسیاری از مردم نیز نماز خود را در مسیرهای منتهی به مسجد جامع اقامه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha