۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85090250
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان در تکاپوی نجات اتباع گرفتار خود در سودان 

۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبر: 85090250
پاکستان در تکاپوی نجات اتباع گرفتار خود در سودان 

اسلام‌آباد- ایرنا- همزمان با تشدید درگیری‌های خونین در سودان، نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی از وضعیت اتباع این کشور در سودان اعلام کرد که اسلام‌آباد با سازمان ملل و کشورهای دوست در تماس است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حدود یکهزار و ۵۰۰ تبعه پاکستانی در سودان حضور دارند و دولت اسلام‌آباد از زمان آغاز حوادث خونین در این کشور آفریقایی، نگران وضعیت سلامتی شهروندان خود است. گزارش‌ها همچنین حاکی از تیراندازی به سفارت پاکستان در خارطوم است.

دفتر نخست وزیری پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «شهباز شریف» نخست وزیر این کشور نگرانی امنیت اتباع پاکستانی در سودان است و برای نجات افراد گرفتار دستور تماس با کشورهای دوست از جمله سازمان ملل را داده است.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که امنیت شهروندان ما در اولویت است با این حال برای خروج اتباع پاکستانی دچار مشکل هستیم و حتی فرودگاه خارطوم نیز امنیت ندارد.

منابع خبری پاکستان اعلام کردند که چند کشتی عربستانی توانسته صدها تبعه خارجی از جمله پاکستانی را از سودان خارج کند.

وزارت بهداشت سودان بامداد یکشنبه از افزایش شمار جانباختگان حوادث خونین جاری در این کشور خبر داد و افزود که شمار کشته ها به ۴۲۵ تن رسیده است.

سودان از شنبه هفته گذشته (۲۶ فروردین ماه) صحنه درگیری و خشونت سنگین میان نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع این کشور است.

عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و "محمد حمدان دقلو" (حمیدتی) هر یک روز شنبه همدیگر را متهم کردند که نیروهای دو طرف در جنوب خارطوم؛ پایتخت در نزدیکی شهرک ورزشی به دیگری حمله کرده است.

با وجود توافق آتش بس در تعطیلات عید فطر، صدای گلوله ها در خارطوم در جریان درگیری های متناوب شنیده می شود و دو طرف یکدیگر را به نقض آتش متهم می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha