۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹
کد خبر: 85090766
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل طرح مسیرگشایی یک خیابان در مراغه پس از ۱۰ سال

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹
کد خبر: 85090766
تکمیل طرح مسیرگشایی یک خیابان در مراغه پس از ۱۰ سال

مراغه- ایرنا- شهردار مراغه در پاسخ به این سئوال که تعریض خیابان شهید آیت‌الله قدوسی چرا حدود ۱۰ سال بلاتکلیف بود و در دوره مدیریت وی به ثمر نشست، بیان کرد: تعریض بخشی از این خیابان و تکمیل این طرح بر زمین‌مانده مرهون مصالحه با مالکان و حمایت سایر نهادها از جمله فرمانداری و دستگاه‌های نظارتی است. 

محمد مقتومی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح هفت هزار مترمربع از اراضی تملک، و ۶ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان جهت اجرای ماده هشت به حساب ثبت اسناد و املاک واریز شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر منابع مالی طرح تامین و بخشی از آن به حساب ثبت اسناد واریز نمی‌شد، طرح همچنان روی زمین مانده بود، اضافه کرد: مسیرگشایی برای شهرداری‌ها پرهزینه و مصالحه با مالکان در بیشتر موارد دشوار است و بر همین اساس نیز شهرداران قبلی، تکمیل خیابان شهید قدوسی را به بعد موکول کرده بودند.

وی همچنین در مورد مشخصات اجرایی این مسیرگشایی که تردد در آن طی روزهای اخیر برقرار شد، افزود: این مسیر به عرض ۹ متر و به طول ۵۰۰ متر تعریض شد و علاوه بر آن ۵۰۰ متر کانیو و ۵۰۰ مترمربع نیز فضای سبز اجرا شد.

شهردار مراغه همچنین به پیاده‌روسازی به طول ۵۰۰ متر و با ۲ متر عرض اشاره کرد و ادامه داد: ۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح، ۶ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان برای مصالحه از طریق ماده هشت و ۴.۵ میلیارد تومان نیز برای ساماندهی قسمتی از پارک شادی هزینه شد.

به گفته مقتومی تفاهم‌نامه با اداره اوقاف و امور خیریه برای ساماندهی پارک شادی منعقد شده و مراحل اجرایی آن به زودی و پس از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا مسیر عبور و مرور خودروها در خیابان شهید قدوسی به عرض پنج متر و به طول ۵۰۰ متر تعریض شد اما اجرای طرح پس از سال‌ها وقفه نه تنها یکی از گره‌های ترافیکی را گشود بلکه نشان داد که اگر مسئولان همت کنند و بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان هماهنگی لازم وجود داشته باشد، گره‌گشایی غیرممکن نیست.

آیت‌الله قدوسی که از مبارزان علیه حکومت پهلوی بود، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دادستان انقلاب کشور شد؛ وی در جریان بمب‌گذاری دادستانی در ۱۴ شهریور ۱۳۶۰هجری شمسی به شهادت رسید و از آنجایی که ساختمان قدیمی دادگستری مراغه در همین خیابان قرار دارد، به نام این شهید بزرگوار مزین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha