معاون سازمان بهزیستی: پیشگیری باید بر درمان اعتیاد مقدم باشد

تهران- ایرنا- معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور معتقد است که عمده ترین تلاش و برنامه ریزی ها در حوزه اعتیاد باید بر مبنای پیشگیری باشد و در ذیل اقدامات پیشگیرانه هم مصون‌سازی، مهارت‌آموزی و فرزندپروری در جامعه آموزش داده شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، فرهاد اقطار درباره راهکارهای مقابله با اعتیاد، گفت: در شورای عالی مبارزه با مواد مخدر بیشترین مواردی که مصوب می‌شود در مورد درمان اعتیاد است در حالی که باید پیشگیری از اعتیاد در راس کارها قرار گیرد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: در راستای پیشگیری از اعتیاد باید مصون‌سازی، مهارت‌آموزی و فرزندپروری در جامعه آموزش داده شود تا در آینده شاهد کاهش آمار اعتیاد باشیم.

به گفته این مقام مسئول در حوزه اعتیاد، ۲ دسته عوامل خطرزا و محافظت‌کننده وجود دارد که باید برای کاهش آمار اعتیاد اطلاعات، آگاهی و مهارت در برابر عوامل خطرزا در بین جوانان و نوجوانان افزایش یابد و این مهم هرچه از سنین پایین‌تر آغاز شود تاثیر بیشتری خواهد داشت؛ همچنین می‌بایست عوامل محافظت‌کننده و جایگزین برای اعتیاد در کشور ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha