فاطمی امین از وزیران کاربلد دولت است/نباید افزایش قیمت خودرو را به گردن وزیر انداخت

گنبدکاووس- ایرنا- نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با دفاع از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش‌های مختلف گفت: فاطمی‌امین از وزیران کاربلد دولت سیزدهم بوده که در حوزه فعالیت‌های این وزارتخانه یک کارشناس متخصص و خبره است.

امانقلیچ شادمهر در گفت و گو با خبرنگار حوزه پارلمانی ایرنا گفت: فاطمی‌امین در مدت فعالیت خود به‌عنوان وزیر صمت اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف این وزارتخانه از جمله در بخش صنعت انجام داده که قابل کتمان نیست.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل موافقان استیضاح وزیر صمت بالا رفتن قیمت خودرو است، افزود: به اعتقاد بنده، برای کاهش قیمت خودرو بایستی ضمن افزایش تولید آن در داخل، نسبت به افزایش واردات انواع خودرو اقدام شود که بخش دوم نیاز به هماهنگی بیشتر بین قوا دارد.

شادمهر با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های عید سعید فطر امسال عنوان کرد: در هماهنگی و همراهی بیشتر قوا با یکدیگر می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه از جمله مباحث مربوط به قیمت بالای خودرو در بازار را برطرف کرد.

وی با یادآوری تصویب کلیات لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱ مربوط به اسقاط خودرو در جلسه ۱۹ مهر سال قبل با رای موافق ۱۹۹ نماینده مجلس، خاطرنشان کرد: این مصوبه که می‌توانست کمک بزرگی به نوسازی خودروهای داخلی و افزایش تولید آن نماید، می‌بینیم براحتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام رد می‌شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: نوسانات قیمت خودرو و افزایش بی‌رویه و غیر قابل توجیه قیمت آن با عدم ورود دولت در این صنعت و گروه‌های موازی موجود قابل رفع است.

شادمهر با بیان اینکه یقین دارم وزیر صمت نیز با افزایش قیمت خودروها در بازار موافق نیست، تاکید کرد: اگر همه مسوولان در بحث خودرو یک حرف واحد بزنند و به وزیر صمت اختیار تام بدهند، قیمت خودرو در بازار نزولی و مشکل افزایش بی رویه قیمت آن رفع خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که همکارانش با نگاه مثبت به عملکرد خوب فاطمی امین در همه بخش‌های حوزه فعالیت نه فقط مبحث مربوط به افزایش خودرو، زمینه را برای ادامه فعالیت وزیر صمت در دولت فراهم کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha