تصادفات جاده‌ای در همدان ۲ کشته برجا گذاشت

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: سوانح جاده ای این استان در تعطیلات عید فطر امسال ۲ کشته برجا گذاشت که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

سرهنگ علی فکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان متوفیان سوانح جاده ای در عیدسعید فطر سال گذشته هفت نفر بود که امسال با ۷۱ درصد کاهش به ۲ نفر تقلیل یافت.

وی ادامه داد: یک موتورسوار ۸۲ ساله در یک از مسیرهای روستایی و بومی منطقه ملایر به علت برخورد با مانع و خروج از جاده و واژگونی وسیله نقلیه در دم جان باخت.

رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: همچنین ۳۵ نفر در تعطیلات عید فطر امسال مجروح شدند در حالیکه این آمار در زمان مشابه سال گذشته ۱۶ نفر ثبت شده همچنین میزان سوانح خسارتی از ۱۵ فقره به ۲۵ فقره افزایش داشته است.

سرهنگ فکری افزود: در حالی شاهد کاهش متوفیان و افزایش مجروحان و تصادفات خسارتی در مسیرهای برون شهری هستیم که میزان ترددها با ۴۵ درصد افزایش به سه میلیون و ۳۶۲ هزار تردد در تعطیلات عید فطر امسال رسید.

وی مهمترین علل بروز سوانح را بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی دانست و توصیه کرد رانندگان پس از هر ۲ ساعت رانندگی به مدت یک ربع استراحت کنند.

وی گفت: با وجود افزایش ترددها از مسیرهای برون شهری این استان اما با تدابیر صورت گرفته شاهد هیچگونه گره ترافیک و اخلال در تردد خودرو ها نبودیم.

به گزارش ایرنا ۱۴۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان در جریان تعطیلات نوروزی بازدید کردند که جاذبه‌هایی مانند غار علیصدر، آرامگاه بوعلی‌سینا، آرامگاه باباطاهر و کتیبه‌های گنجنامه بیشترین آمار بازدید مسافران را به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha