۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷
کد خبر: 85091273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمینه آزادی ۱۰ زندانی در یزد فراهم شد

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷
کد خبر: 85091273
زمینه آزادی ۱۰ زندانی در یزد فراهم شد

یزد - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در راستای اجرای پویش ملی #به_احترام_امام_رئوف_می_بخشم مقدمات آزادی ۱۰نفر از مددجویان زندانی در استان فراهم شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری در حاشیه نشست ستاد صبر استان افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا میلاد امام رضا علیه السلام تمام ظرفیت دستگاه قضایی با همراهی ستاد های صبر و کمک خیرین و متنفذین برای جلب رضایت و گذشت شکات، آزادی تعداد بیشتری از مددجویان زندانی در استان به کار گرفته می شود.
وی با تشریح پیامدهای منفی مجازات زندان از جنبه های فردی، اجتماعی و فرهنگی گفت: در بسیاری از موارد مجازات زندان به صورت ناخواسته سختی های زیادی را بر خانواده زندانیان وارد می کند که امید است به برکت امام رضا علیه السلام زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از مددجویان فراهم شود تا به آغوش گرم خانواده بازگردند.

وی یادآور شد: هم اکنون در زندان های استان ۲۲ مددجوی قصاص نفس وجود دارد که پرونده آنان در مراحل استیذان قوه قضاییه قرار دارد و یا حکم مورد تنفیذ قرار گرفته و آماده اجراست، و در این خصوص نیز برای جلب رضایت اولیاء دم تلاش می شود.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد و نایب رئیس هیات امناء ستاد دیه استان نیز پیشتر اعلام کرده بود که در سال ۱۴۰۱ آمار جمعیت کیفری زندان‌های این استان با کمک‌هایی که برای آزادی زندانیان غیرعمد صورت گرفت، ۲۲ درصد کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha