راه حل مشکلات حوزه صنعت اصلاح سیاست‌هاست نه تغییر در مدیریت

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: با تغییر  مدیریتی در وزارت صمت مشکلات این وزراتخانه حل نمی شود بلکه باید در سیاست ها تجدید نظر کنیم تا امور سامان یابد.

محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت: مشکلات حوزه خودرو در کشور از زنجیره سیاست های به هم پیوسته تشکیل شده و مربوط به مدیریت فرد نیست.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اضافه کرد: سیاست هایی در کشور وجود دارد که در زنجیره های تولید اثرگذار است که مجموعه این سیاست ها منجر به بروز مشکلاتی شده است که از آنها غافلیم.

وی یکی از این سیاست گذاری ها را قیمت گذاری کالاهای پایه‌ای فولاد و محصولات معدنی در بورس بر مبنای قیمت های جهانی دانست و گفت: این کار بر صنایع پایین دستی از جمله خودرو اثر می گذارد؛ بنابراین باید در این زمینه با قانونگذاری و تدوین آیین نامه های جدید، رفع مشکلات پیگیری شود.

در دوره فاطمی امین تولید خودرو سه برابر افزایش پیدا کرده است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تصریح کرد:بیش از آنکه مشکلات حوزه خودرو به فرد مربوط شود، به سیاستها و ساختارهای گذشته بر می‌گردد؛ البته باید به این نکته توجه کنیم که در دوره فاطمی امین تولید خودرو در کشور سه برابر افزایش پیدا کرده است.

نقدعلی یادآورشد: در اواخر دوره دولت روحانی حدود ۱۳۴ هزار خودرو در پارکینگ ها بود که تخلیه شدند، اما در کاهش قیمت خودرو تاثیری نداشت.

وی با اشاره به مصوبه مجلس برای واردات خودروهای کارکرده گفت: مجلس موافق واردات خودرو کارکرده است اما این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شد.

وی افزود: باید در کوتاه مدت در بحث واردات خودرو تجدید نظر کنیم تا بازار سامان یافته و فضای موجود ترمیم شود.

کارگروهی برای ریشه یابی مشکلات افزایش قیمت خوردو تشکیل شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: در بحث استیضاح وزیر صمت، مجلس باید توضیحات فاطمی امین را بشنود و کارگروهی برای ریشه یابی مشکلات افزایش قیمت خوردو تشکیل شود زیرا با تغییر اشخاص در وزرات صمت، مشکلات صنعت خودرو حل نمی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha