۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 5428
کد خبر: 85091301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم/ رونمایی از ربات امدادگر در قزوین

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85091301
فیلم/ رونمایی از ربات امدادگر در قزوین

قزوین - ایرنا - ربات امدادگر با نام" work@ "به عنوان نخستین پروژه رباتیکی دانشگاه بین المللی امام (ره) طی مراسمی در این مرکز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دانشگاه بین المللی امام (ره) در حاشیه رونمایی از این ربات، اظهار کرد: امروز خوشحالیم که شاهد به ثمر نشستن یکی از فعالیت های رباتیکی این دانشگاه هستم و از این پس نیز سعی داریم تا فعالیت های این بخش را در قالب طرح های دانش بنیانی گسترش و تعمیم دهیم.

سیدعلی قاسم زاده با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان و قابل توجه این دانشگاه در حوزه دانش بنیان، خاطرنشان کرد: به طور قطع دانشگاه بین المللی امام (ره) می تواند با توسل جستن به پتانسیل های خود، در آینده به نتایج قابل قبولی در بخش رباتیک برسد.

وی، ربات امدادگر را از طرح های دانش بنیان این دانشگاه دانست و یادآور شد: این ربات نسبت به سایر ربات های ساخته شده، متمایزتر بوده و از هوش مصنوعی بهره مند بوده و برای ساخت آن چهار ماه زمان و یک میلیارد ریال نیز هزینه شده است.

قاسم زاده اضافه کرد: ساخت یک ربات صنعتی و هوشمند مهمترین هدف ما از طراحی و تولید ربات امدادگر بوده تا جایی که این ربات قابلیت پردازش تصویر و الگوریتم (روشی گام به گام برای حل مساله) را داشته تا بهترین تصمیم را در آن واحد بگیرد.

رییس دانشگاه بین المللی امام (ره) تاکید کرد: تیم رباتیک این دانشگاه فردا به منظور حضور در هفدهمین دوره مسابقات رباتیک اپن کشور که به میزبانی دانشگاه آزاد برگزار می شود، عازم تهران خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha