۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳
کد خبرنگار: 1061
کد خبر: 85091342
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چالش صنعت خودرو فرابخشی بوده و فقط متوجه وزیر صمت نیست/موافق استیضاح نیستم

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چالش‌های موجود در بخش خودرو را فرابخشی عنوان کرد و گفت: طرح استیضاح را امضاء نکردم و موافق این موضوع هم نیستم.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت که هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، گفت: طرح استیضاح را امضاء نکردم و موافق استیضاح هم نیستم. البته در مدیریت این وزارتخانه ایراداتی وجود دارد و آقای فاطمی امین می‌توانست به نحوی فعالیت کند که بار دیگر موضوع استیضاح وی مطرح نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: پیش از این به وزیر گوشزد کرده بودم که در نحوه تعامل وی با نمایندگان مجلس اشکالاتی وجود دارد که باید رفع شود ولی از زمان طرح استیضاح قبلی وی که رای هم نیاورد، نسبت به رفع آن اقدامی انجام نشد.

وی با بیان اینکه وزارت صمت از گستردگی بالایی برخوردار است، یادآور شد: این وزارتخانه در حقیقت متشکل از سه وزارتخانه است که به رغم گستردگی، ساختار معیوبی دارد و اگر قرار باشد اقدام برای اصلاح انجام شود، سیرقانونی این اصلاح چند سال به طول خواهد انجامد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس تاکید کرد: تغییر و تحول در وزارت صنعت، معدن و تجارت زمان بر است و اگر به عنوان مثال برنامه‌ای برای طراحی خودرو جدید و ثبت و تولید آن وجود داشته باشد، این برنامه و ایجاد تغییرات در آن به چندین سال زمان نیاز دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: برخی از نمایندگان مجلس معتقد هستند با سوال و استیضاح از وزرا از جمله وزیر صمت می‌توانند زودتر به نتایج مورد انتظار در مشکلاتی نظیر حوزه خودرو یا صنعت دست یابند که با این عقیده موافق نیستم و در صورتی که جلسه استیضاح وزیر صمت برگزار شود قطعا در مخالفت با آن صحبت خواهم کرد.

عباس زاده با اشاره به انتظار مردم برای ایجاد تحول در حوزه خودرو گفت: وزیر برای تحقق این انتظار مکانیسم لازم را دراختیار ندارد چرا که وضعیت کنونی بازار خودرو نتیجه عملکرد بخش‌های مختلف است که ساماندهی آن فرابخشی بوده و فقط متوجه شخص فاطمی امین نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: طبق گزارش‌های منتشر شده شد، بخش صنعت در پاییز ۱۴۰۱ به میزان ۱۱.۶ درصد رشد داشته است در حالی که در دولت قبل شاهد افت شاخص‌ها در بخش صنعت بودیم و این موفقیت در کمتر از دو سال به دست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم اگر به وزیر اجازه دهیم برنامه‌های خود را در این وزارتخانه پیاده سازی کند، تا پایان دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در این بخش رخ خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha