۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85091901
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجهیز  ساختمان‌های نیمه کاره به امکانات حفاظتی ضروری است

اصفهان -ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر اصفهان در پی افزایش سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در این منطقه گفت: بناهای در حال ساخت همانند ساختمان‌های مسکونی و تجاری نیازمند تجهیز به وسایل ایمنی از قبیل دوربین مدار بسته و سایر امکانات حفاظتی برای ممانعت از سرقت هستند.

سرهنگ غلامرضا براتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به دستگیری ۲ سارق سابقه دار منازل نیمه ساز و یک نفر مالخر در عملیات ماموران این فرماندهی افزود: ماموران پس از حضور در محل های وقوع سرقت و انجام تحقیقات تخصصی و پلیسی سرانجام رد پای این سارقان را به دست آوردند و آنها را مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: در سالهای اخیر گزارش‌های متعددی از سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره در نقاط مختلف شهر کسب شده که در این رابطه پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و پی‌جویی‌های پلیسی، موفق به دستگیری متهمان دخیل در این سرقت‌ها از جمله سارقان و مالخرها شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شهروندان خواست تا قبل از هرگونه ساخت و ساز منزل و مغازه نسبت به نصب سامانه ایمنی به‌منظور پیشگیری از سرقت مصالحشان اقدام کنند.

وی افزود: به شهروندان توصیه می‌شود تا قبل از ساخت و ساز منزل و مغازه برای نصب دوربین مداربسته یا استفاده از نگهبان و تجهیزات‌ امنیتی اقدام کنند.

سرهنگ براتی اظهار داشت: مشاهده هرگونه مورد مشکوک از طریق وسایل ایمنی و امنیتی می تواند در شناسایی مجرم و کشف جرم به پلیس کمک کند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر افزود: در روند ساخت و ساز ساختمان ها تجهیزات و مصالح مختلف زیادی از جمله گچ، سیمان، آجر، انواع فوم، کاشی، سرامیک، و به ویژه تجهیزات و وسایل برقی مختلفی برای سیم کشی و برق کشی ها خریداری می شود که مالکان برای خرید این وسایل و تجهیزات مُلزم به پرداخت هزینه‌های زیاد و قابل توجهی هستند.

وی یادآور شد: از این رو امنیت و رعایت اصول، قوانین محافظت و مراقبت از ساختمان‌های مختلف بیش از پیش مورد اهمیت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: گشت‌زنی تیم‌های انتظامی در نقاط مختلف خمینی شهر به ویژه در قسمت‌هایی که اماکن تجاری، صنفی و اماکن در حال ساخت بیشتری وجود دارد ، افزایش خواهد یافت، اما توصیه می‌شود، مالکان علاوه بر حفاظت فیزیکی و اجرای حصار در ابتدای ساخت و سازها، از تجهیزات ایمنی و یا نگهبان برای محافظت از اموال خود استفاده کنند.

شهرستان خمینی شهر در فاصله ۱۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha