روشنگری ابعاد شکست آمریکا در صحرای طبس برای نسل جوان ضروری است

مشهد-ایرنا- فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی نیروی زمینی ارتش در منطقه شمال شرق گفت: روشنگری واقعه تاریخی صحرای طبس و ابعاد شکست آمریکا برای نسل جوان مهم و ضروری است، چراکه آنان باید به دشمنی این شیطان بزرگ و سیاست دروغین و بد عهدی آنان آگاهی داشته باشند.

امیر سرتیپ دوم احمد اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، افزود: بصیرت‌افزایی و بیان حقانیت جمهوری اسلامی مهم‌ترین نتیجه بازگو کردن و تبیین حوادث تاریخی مانند صحرای طبس است.

وی ادامه داد: این امداد غیبی همانا داغ شکست را بر آمریکاییان تحمیل و آن‌ها را رها نخواهد کرد.

فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی نیروی زمینی ارتش در منطقه شمال شرق اظهار داشت: واقعه شکست خفت بار آمریکا در طبس نقطه عطفی در تاریخ ۴۴ ساله پر افتخار انقلاب اسلامی ایران است، زیرا هدف شیطان بزرگ، آمریکای مستبد در این حمله راهبردی در درجه اول گروگان‌هایش نبود بلکه هدف نخست آنها، گرفتن مراکز مهم تهران برای ضربه زدن به انقلاب و سرنگونی جمهوری اسلامی بود که خدواند آنها را رسوا و خوار کرد.

وی ادامه داد: از آنجایی‌که اعمال فشار سیاسی و اقتصادی برای آزادی گروگان‌های آمریکا جواب نداد، لذا آن‌ها متوسل به دسیسه پنهانی شدند؛ آمریکا نه تنها در ماجرای خفت بار طبس گروگان‌های خود را آزاد نکرد و نتوانست کوچکترین ضربه‌ای به ایران بزند، بلکه ابرقدرت جهانی شکست مفتضحانه‌ای نیز از انقلاب نوپای ایران اسلامی خورد، در واقع صحرای طبس دام خدواند برای خوارکردن و شکست دادن شیطان بزرگ بود که سبب شکست کارتر جنایتکار نیز شد.

امیر سرتیپ اکبری اظهار داشت: فرسودگی تجهیزات و هلی‌کوپترهای استفاده شده در این عملیات، اشتباه راهبردی و ضعف لجستیک ارتش آمریکا، اشتباه در پیش‌بینی وضع هوا و ضعف در استفاده از ابزار ارتباطی و نقص کنترل و فرماندهی، هیچ کدام عوامل شکست ذلیلانه آمریکا در طبس نبودند، بلکه عامل شکست قدرت پوشالی آمریکای جنایتکار، اراده الهی بود که تا بار دیگر لشکر ابرهه را نه با ابابیل بلکه این بار با ذرات ریز شن و طوفان، زمین گیر و رسوا کند، لذا بر اساس خاطراتی که امام (ره) فرموده‌اند، ریگ‌ها مامور خدا بودند.

وی بیان کرد: اهمیت واقعه‏‌ی صحرای طبس، در این بود که وقتی نظام مردمی و اسلامی مورد عنایات باری تعالی باشد، حتی عواملی مانند ریگ‌ها و گرد و غبار بیابان هم می‌توانند ماشین جنگی قدرتمندترین کشور جهان را در هم بکوبند و منهدم سازند.

عملیات نظامی آمریکا با نام «پنجه عقاب» از سوی نیروهای ویژه ارتش این کشور (دلتا فورس) با هدف آزادسازی جاسوسان خود که در بند دانشجویان پیرو خط امام (ره) در تهران بودند، طراحی و اجرا شد.

براساس اسناد موجود ۶ فروند هواپیما و هشت فروند بالگرد نظامی آمریکا وارد فضای پروازی ایران شدند ولی بامداد پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ چند فروند بالگرد و هواپیمای آنها بر اثر نقص فنی و وقوع توفان شن در صحرای طبس از بین رفت و دچار شکست خفت‌بار شدند.

در این واقعه که از آن به عنوان امداد الهی یاد می‌شود، هشت تن از نیروهای آمریکایی کشته شدند و باقیمانده نیروها فرار کردند بدین‌ ترتیب پنجه عقاب به طور کامل شکست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha