۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85092348
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الزام دستگاه‌های اجرایی استان تهران به کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب

شهرری - ایرنا - مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: طبق مصوبه شورای مدیریت بحران استانداری تهران همه دستگاه‌های اداری و اجرایی ملزم شده‌اند ۲۵ درصد از مصرف آب آشامیدنی خود را نسبت به گذشته کاهش دهند.

به گزارش ایرنا از خبر روز سه شنبه شرکت آب و فاضلاب استان تهران، محسن اردکانی در آیین آغاز به کار رسمی گروه «همیاران آب استان تهران» در خصوص ضرورت مدیریت مصرف آب در ادارات و دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: آبفای استان در این زمینه ملزم شده است دستگاه‌های اجرایی را رصد کند.

وی خاطرنشان کرد: خواهشی که از دستگاه‌های اجرایی داریم این است که برای مدیریت مصرف آب در هر ساختمان یک نفر به عنوان «شهردار آب» تعیین شود تا مواردی مانند پیگیری نصب اقلام کاهنده مصرف آب به دلیل اثرگذاری در کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب، نشت‌یابی شیرهای آب، استفاده از آب‌های خاکستری در صورت وجود تاسیسات لازم، ایجاد تاسیسات آب خاکستری در صورت نبود آن، آبیاری‌نکردن فضای سبز با آب آشامیدنی و غیره را به عهده گیرند.

این مسئول افزود: در صورت لزوم، گروه همیاران آبفای استان تهران آمادگی لازم برای ارائه آموزش‌های لازم در زمینه شیوه‌های مدیریت مصرف آب به دستگاه‌های اجرایی و ادارات را دارد.

اردکانی به بارندگی‌های اخیر در استان تهران اشاره و اضافه کرد: دقت داشته باشیم که این نگرش نادرست ایجاد نشود که با توجه به میزان بارندگی‌های اخیر، نیازی به مدیریت مصرف آب نداریم؛ از یک سو آمار نشان از کاهش ۲۵ درصدی بارندگی‌های استان تهران نسبت به میانگین بلندمدت دارد؛ از سوی دیگر سالانه در استان تهران یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی مصرف می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه داد: میزان بارش‌ها کفاف تامین این حجم از آب را نمی‌دهد؛ از این رو علاوه بر اقدامات فنی و مهندسی آبفای استان تهران، رعایت الگوی مصرف آب از سوی مشترکان و همراهی دستگاه‌های اجرایی و اداری کشور در کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب در کنار هم می‌تواند در مدیریت منابع آبی اثرگذار باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران: آبفای استان تهران در زمینه مدیریت مصرف آب پیشگام است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به پیشگامی آبفای استان تهران در حوزه مدیریت مصرف آب گفت: موضوع مدیریت مصرف آب یکی از دغدغه‌های مسئولان استان است و خوشبختانه در جلسه‌ای که در استانداری در این زمینه تدارک دیدیم، تصمیمات خوبی گرفته شد.

حامد یزدی‌مهر افزود: تصمیم بر لزوم کاهش ۲۵درصدی مصرف آب ادارات و دستگاه‌های اجرایی از این نظر مهم است که نه تنها فرهنگ‌سازی درستی که در زمینه اصلاح الگوی آب صورت خواهد گرفت، ارزشمند است، بلکه با همراهی دستگاه‌های دولتی در کاهش ۲۵درصد مصرف آب، پایداری تامین آب استان تهران همچنان حفظ و وارد فضای بحرانی آب نخواهیم شد.

گروه همیاران آب استان تهران در قالب ۱۲۰ کارشناس و با بیش از ۳۰ خودرو فعالیت‌های آموزشی و ترویجی خود را در سطح تهران و سایر شهرهای این استان آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha