صیامی: دوومیدانی نسبت به سایر فدراسیون‌ها کمتر دیده شده است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: نسبت به سایر فدراسیون‌ها، دوومیدانی کمتر دیده شده است؛ ای کاش بودجه کمیته ملی المپیک برای فدراسیون دوومیدانی بیشتر می‌شد، چون واقعا کار سختی داریم.

هاشم صیامی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، درباره بودجه‌ای که کمیته ملی المپیک برای فدراسیون دوومیدانی در نظر گرفته، اظهار داشت: بودجه‌ کمیته ملی المپیک برای فدراسیون دوومیدانی ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. ما در بازی‌های آسیایی دو مدال طلا و یک نقره کسب کردیم و دو مقام چهارمی آن هم به دلیل بدشانسی به دست آوردیم. در بازی‌های آسیایی و المپیک همه نگاه‌ها به سمت مسابقات دوومیدانی است و تمای رشته‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. از طرفی ۱۵۰ مدال در این رشته توزیع می‌شود و همواره مسئولان عنوان می‌کنند که رشته مادر است، اما چرا ۳۰ درصد به بودجه فدراسیون افزوده شد.

وی افزود: برخی فدراسیون‌ها مدال المپیکی ندارند و تیمی هستند و نهایتا یک مدال می‌گیرند، اما افزایش بودجه آنها چشمگیر بود. دوومیدانی می‌تواند خلاء کسب مدال را در سال‌های آینده پر کند، ما ۲۴ ماده در دختران و ۲۴ ماده در پسران داریم و همه این موارد هزینه‌بر است. در کنار آن ظرفیت مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب که ۱۰ هکتار است، نباید نادیده گرفته شود. این مجموعه سرمایه ملی کشور است و بعد از ۲۵ سال به دلیل فرسودگی در حال تعمیر آن هستیم، اما ردیف اعتباری ندارد. از این مجموعه فدراسیون‌های جانبازان و معلولین، ناشنوایان، نابینایان و پیوند اعضا هم استفاده می‌کنند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: ما در همه ماده‌ها استعدادهای خوبی داریم. در سال‌های گذشته ۱۲ مربی خارجی و اردوهایی را در کشورهای بلاروس و روسیه داشتیم، اما الان کار ما به دلیل افزایش نرخ دلار سخت شده است. نسبت به سایر فدراسیون‌ها، دوومیدانی کمتر دیده شده است زیرا این رشته ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند در آینده اتفاقات خوبی را رقم بزند. ای کاش بودجه کمیته ملی المپیک برای فدراسیون دوومیدانی بیشتر می‌شد؛ چون واقعا کار سختی داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha