نماینده مجلس: روند ساخت ۲ بیمارستان در اصفهان پیشرفت خوبی دارد

اصفهان - ایرنا - نماینده اصفهان و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده روند مربوط به ساخت ۲ بیمارستان در شهر بهارستان و شهرک شهید کشوری اصفهان پیشرفت خوبی دارد.

به گزارش ایرنا، زهرا شیخی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اصفهان افزود: احداث بیمارستان جایگزین دکتر شریعتی در اصفهان یکی از مطالبات و انتظارات مردم اصفهان به‌ویژه بازنشستگان از سال های گذشته تاکنون بوده است که با پیگیری های انجام شده، مقرر است این بیمارستان در شهرک شهید کشوری احداث شود.

وی با بیان اینکه امور مربوط به ایجاد بیمارستان جایگزین دکتر شریعتی به مدت طولانی متوقف شده بود، اظهار داشت: از زمان شروع مجلس یازدهم، فرایندهای عقب مانده و انجام نشده احداث این بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی به جد پیگیری شد که پیشرفت خوبی داشت و پارسال کلنگ زنی آن انجام شد.

شیخی با اشاره به اینکه در فروردین امسال چند جلسه درباره این بیمارستان در اصفهان برگزار شده است، اضافه کرد: موافقنامه ای در این زمینه بین تامین اجتماعی و استانداری اصفهان به امضا رسیده و پروانه ساخت این بیمارستان صادر شده است.

وی به فرسوده بودن بیمارستان دکتر شریعتی و تعداد زیاد مراجعان به آن از جمله از استان‌های همجوار اشاره کرد و گفت: با توجه به این شرایط، احداث بیمارستان جایگزین برای آن ضروری است و امیدواریم که هرچه زودتر این بیمارستان احداث و بهره برداری شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین به بیمارستان بهارستان اشاره و خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان در شهر جدید بهارستان حدود ۲۰ سال معطل صدور مجوز مانده بود زیرا برخی مخالفت ها با احداث صورت می‌گرفت و عنوان می‌شد که این شهر فاصله زیادی با بیمارستان الزهرا (در جنوب اصفهان) ندارد و ساخت آن طبق استاندارد نیست.

شیخی ادامه داد: اما با رایزنی‌های صورت گرفته و استناد به دلایلی مانند ترافیک آن منطقه و بروز برخی مشکلات برای اهالی بهارستان در مسیر انتقال به مراکز درمانی شهر اصفهان، امور مربوط به این بیمارستان نیز از ابتدای شروع مجلس یازدهم در دولت قبل آغاز و برخی مجوزها اخذ شد و در این دولت نیز تعداد دیگری از مجوزهای آن صادر شد.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر لازم است پیگیری های تکمیلی برای این بیمارستان توسط شرکت عمران بهارستان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای صدور مجوزهای دیگر از قبیل آزمایشگاه خاک انجام شود.

فرایند ایجاد ۲ بیمارستان در اصفهان پیشرفت خوبی دارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس همچنین با اشاره به تخصیص ۶ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۰ برای خانه سلامت در بهارستان، تاکید کرد: اتفاق‌های خوبی در بخش بهداشت و درمان در سطح استان و شهرستان اصفهان افتاده و در سفر رییس جمهور به این خطه که خرداد سال گذشته انجام شد، تامین اعتبار مناسبی برای طرح های بهداشت و درمان صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به مشکلات و چالش‌های اصفهان در بخش بهداشت و درمان ، بالغ بر یکهزار میلیارد تومان اعتبار در قالب مصوبات سفر رییس جمهور برای بخش بهداشت و درمان از جمله نوسازی، تجهیز و توسعه چند بیمارستان مانند امام حسین(ع)، موسی کاظم(ع)، فیض، سیدالشهدا(ع) و ورزنه در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این بودجه پارسال تخصیص یافت و بخش دیگر آن سالجاری باید تخصیص یابد.

شیخی یکی از اقدامات خوب انجام شده در بخش بهداشت و درمان را تخصیص بودجه برای شبکه ملی پیشگیری از سرطان دانست و گفت: با توجه به شایع بودن سرطان سینه در برخی از مناطق کشور، طرح آزمایشی پیشگیری از سرطان سینه در ۱۱ استان از جمله اصفهان شروع شد که مزیت های بسیاری بهمراه دارد زیرا اگر تشخیص زودهنگام داشته باشیم، بازگشت به زندگی پایدارتر و طولانی تر خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تخصیص بودجه هفت هزار میلیارد تومانی برای بیماران صعب العلاج را یکی از اقدامات موثر دانست و گفت: این موضوع و صدور کارت بیمه سلامت برای این دسته از بیماران از بسیاری از مشکلات آنها کاست.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت پیشگیری نسبت به درمان، اضافه کرد: با این وجود، بودجه های تخصیص یافته برای بخش بهداشت، کمتر از بخش درمان است درحالی‌که رویکرد پیشگیرانه بسیار موثرتر است و باید تلاش شود که این موضوع در تصمیم‌گیری ها پر رنگتر باشد.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha