۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85093081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج دستگاه نسل جدید شتاب نگار زلزله در زنجان نصب شد

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷
کد خبر: 85093081
پنج دستگاه نسل جدید شتاب نگار زلزله در زنجان نصب شد

زنجان - ایرنا - رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان گفت: در سال گذشته پنج دستگاه نسل جدید شتاب نگار زلزله توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مراکز مورد نیاز استان نصب و همچنین برخی از دستگاه‌های شتاب نگار قدیمی جا به جا شد.

مسلم کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۶ دستگاه شتاب نگار زلزله در استان وجود دارد و از سال ۹۸ افزایش تعداد ایستگاه‌های شتاب نگار و به روزرسانی دستگاه ها در استان شتاب بیشتری گرفته است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۹ به بعد هم نصب دستگاه‌های نسل جدید برخط در استان زنجان آغاز شد، اضافه کرد: موضوع نصب دستگاه‌های شتاب نگار از طرف مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پیگیری می شود.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان بر لزوم افزایش دستگاه‌های شتاب نگار زلزله در استان تاکید کرد و گفت: امسال نیز پیگیری های لازم از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، جهت به روزرسانی و نصب دستگاه های جدید در استان انجام خواهد شد.

کرمی از وجود ۲ نوع نسل دستگاه شتاب نگار زلزله در استان خبر داد و افزود: دستگاه شتاب نگار زلزله آنالوگ از نسل قدیمی و دستگاه‌های برخط نسل جدید است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل اقدامات غیر مسلحانه است که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ابنیه، تجهیزات، تاسیسات، شریان‌های حیاتی و عملیات مخرب دشمن در کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: باید مقوله مهم پدافند غیر عامل در جامعه نهادینه شود تا در مواقعی که بحران رخ می دهد، رعایت الزامات باعث تسهیل در مدیریت بحران شود.

کرمی خاطر نشان کرد: در احداث واحدهای نهضت ملی مسکن مطالعات پدافند غیر عامل انجام شده است و حریم گسل در جانمایی، طراحی، برنامه ریزی و مکان یابی در نظر گرفته می شود.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته سه مانور در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران برگزار شد، گفت: یک مانور به صورت دورمیزی در حوزه سایبری برای مقابله با حملات سایبری و همچنین دو مانور عملیات قطعی برق در فصل تابستان سال گذشته برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha