پایین بودن تعرفه‌ها در بخش دولتی علت کمبود پزشک در لرستان است

خرم‌آباد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دریافت حقوق و مزایای کم پزشکان در بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی، و پایین بودن تعرفه‌ها در مراکز دولتی علت کمبود پزشک در استان است.

به گزارش ایرنا، دکتر بهرام دلفان روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر در خصوص کمبود پزشک عمومی و متخصص در سطح کشور و استان اظهار کرد: دریافت حقوق و مزایای کم پزشکان در بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی، و پایین بودن تعرفه‌ها در مراکز دولتی نسبت به مراکز خصوصی، علت کمبود پزشک در بخش و مراکز دولتی است.

وی افزود: ضروری است در مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش حقوق و مزایای پزشکان و کاهش مالیات آنان تصمیمی اتخاد گردد، چراکه با این دستمزدها، مشکل کمبود پزشک در سطح کشور حل نخواهد شد.

دلفان با اشاره به فرسودگی ناوگان آمبولانس و کم شدن درآمد بیمارستان‌ها به دلیل کاهش تعرفه ها بیان کرد: با وجود این کاستی‌ها، دولت و به تبع آن، دانشگاه علوم پزشکی استان سعی نموده است با مدیریت و نظارت بیشتر در رفع کمبودها و خدمت به مردم در ارتقاء خدمات مطلوب‌تر از جمله تهیه تجهیزات پزشکی و تشخیصی، آزمایشگاهی و رفع کمبود ها و با مهیا نمودن انگیزه مالی برای پزشکان گام های مهمی بردارد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، اظهار کرد: از رییس و معاونان دانشگاه به دلیل توجه و حضور در شهرستان پلدختر و همچنین کارکنان شبکه بهداشت و درمان که با حداقل امکانات کار و وظیفه خود را انجام می‌دهند، قدردانی می‌کنم.

سیدحمیدرضا کاظمی گفت: سلامت و شاخص‌های آن رکن و اساس توسعه در جوامع است به همین دلیل در رابطه با بهداشت و درمان در مجلس همیشه رأی موافق داده و حمایت می‌کنم.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در پلدختر در سه بخش مالی، تجهیزاتی و کمبود پزشک، کمبودهای داریم که انتظار دارم با دلسوزی و سخت کوشی رییس دانشگاه این کمبودها مرتفع شود و هر جا نیاز به کمک و پیگیری باشد همراه شما خواهم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha