۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۴۵
کد خبر: 85094016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۸۰ میلیارد ریال در بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان مرکزی جذب شد

اراک - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۸۸۰ میلیارد ریال سال گذشته در بخش مکانیزاسیون کشاورزی این استان جذب شد.

«محمد زاهدی» روز ‌سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۷۴۰ میلیارد ریال وام در این مدت از محل خط اعتباری مکانیزاسیون و حدود ۱۴۰ میلیارد ریال از محل طرح ادوات جهش تولید جذب و به صورت وام در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی استان مرکزی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۱۴۵ دستگاه دنباله بند، سم پاش و ادوات شخم از محل اعتبارات ادوات طرح جهش تولید و ۲ دستگاه تراکتور، ۲۶ دستگاه کمباین، ۴۴۷ دستگاه ادوات و دنبال بند از محل خط اعتباری مکانیزاسیون سال گذشته در بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان مرکزی جذب شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی این استان با جذب این منابع مالی از یک و ۹ دهم اسب بخار در هکتار در ابتدای سال گذشته به ۲ و ۱۱ صدم اسب بخار در هکتار در ابتدای سال جاری رسید.

زاهدی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال منابع مالی از محل خط اعتباری مکانیزاسیون امسال برای خرید تراکتور، کمباین و ادوات کشاورزی به استان مرکزی ابلاغ شده‌ و پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ میلیارد ریال نیز از محل ادوات طرح جهش تولید به استان اختصاص یابد.

استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha